دولت نپال در انتظار دریافت اولین دلار از کمک‌های کشورهای غربی+عکس

دولت نپال در انتظار دریافت اولین دلار از کمک‌های کشورهای غربی+عکس

خبرگزاری تسنیم: با وجود نیاز مبرم مردم نپال به دریافت کمک‌های خارجی مقامات این کشور اعلام کردند که هنوز هیچ پولی از سوی کشورهای غربی به حساب دولت نپال واریز نشده است.

خبرگزاری تسنیم -- درحالی که یک هفته از زمین‌لرزه نپال می‌گذرد مقامات این کشور نسبت به زنده یافتن بازمانده‌‌های آن ابراز ناامیدی کردند. به گزارش بی‌بی‌سی با توجه به تعداد بالای مردمی که درپی این زمین‌لرزه خانه‌های خود را از دست داده‌اند، وزیر اطلاع رسانی نپال اعلام کرد که نیاز فوری به 400 هزار چادر دارند و این درحالی است که تا کنون تنها 29 هزار تخته چادر در اختیار دارند.

مقامات نپال اعلام کردند که درپی زمین‌لرزه هفته گذشته این کشور 14021 نفر زخمی‌ شده‌اند. فرستاده اتحادیه اروپا در نپال نیز روز جمعه اعلام کرد که از سرنوشت 1000 شهروند اروپایی خبری در دست نیست.

رانش زمین و نامناسب بودن شرایط آب و هوایی ارسال کمک به مناطق دورافتاده را با مشکل مواجه ساخته است زیرا تنها 20 فروند بالگرد در اختیار تیم‌های امداد و نجات قرار دارد.

با وجود اعلام کشورهای غربی مبنی بر اعطای ده‌ها میلیون دلار کمک مالی به اسیب دیدگان زلزله نپال وزیر دارایی این کشور اعلام کرد که تا کنون یک دلار هم به حساب دولت این کشور واریز نشده است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت