پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر به ۸۰درصد رسید


پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر به 80درصد رسید

خبرگزاری تسنیم: شرکت عمران شهرهای جدید ایران از پیشرفت فیزیکی ۸۰درصدی پروژه‌های مسکن مهر خبر داد و با تأکید بر اینکه احداث مسکن مهر پردیس متوقف نشده، اعلام کرد: پیشرفت فیزیکی مسکن مهر پردیس ۶۸درصد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم شرکت عمران شهرهای جدید ایران اعلام کرد: این شرکت هرگونه خبری مبنی بر توقف تکمیل واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پردیس را رد می‌کند. از این رو، نظر به انتشار اخبار نادرست در خصوص "توقف پروژه مسکن مهر پردیس" ، گزارشی در راستای تنویر افکار عمومی ایفاد می‌گردد:

از مجموع 400هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید، تا پایان دولت دهم (مورخ 92/05/12) مجموعاً تعداد 73508 واحد افتتاح شده بود که این رقم، علی‌رغم تمامی تنگناهای موجود که اهل فن بر آن واقفند، در حال حاضر به 144.513 واحد افزایش یافته و تحویل متقاضیان شده است.

مقایسه روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر در مراحل مختلف فرآیند ساخت از مرحله پی‌سازی تا مرحله افتتاح در مقطع زمانی شروع به کار دولت یازدهم و مقطع فعلی به‌خوبی این موضوع را نشان می‌دهد، متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر از 68 درصد در این مدت به 80 درصد رسیده است.

روند پیشرفت فیزیکی شهرهای جدید به درصد

 

 

 

بررسی روند پیشرفت فیزیکی احداث بنای واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس نیز طی دوره مذکور این موضوع را تأیید می‌کند، به‌طوری که متوسط پیشرفت فیزیکی واحدها در آن مقطع برابر با 38 درصد بود که در حال حاضر به رقم 63 درصد افزایش یافته و این روند همچنان ادامه داشته و تسریع نیز گردیده است. همچنین عملکرد این شهر نسبت به سایر شهرهای جدید کشور به‌لحاظ روند پیشرفت فیزیکی طی سال 1393 با رشد 20درصدی، در رتبه دوم بین 17 شهر جدید دارای پروژه مسکن مهر قرار گرفته است.

روند پیشرفت فیزیکی شهر جدید پردیس به درصد

 

اگرچه عملیات ساختمانی مسکن مهر شهرهای جدید کشور از سال 88 آغاز شد اما شهر جدید پردیس از این قاعده مستثنی بوده و در سال 91 با تعریف تعداد 65هزار واحد جدید علاوه بر تعداد سهمیه قبلی آغاز گردید و علی‌رغم صعوبت کار، از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار بوده است. یقیناً بهره برداری از تمامی واحدهای پردیس تا پایان سال 94 به‌دلیل گستردگی بالای کار و دیر شروع شدن پروژه‌ها میسر نیست و این منافاتی با صحبت‌های آقای مهندس مهرآبادی قائم مقام محترم وزیر در طرح مسکن مهر و صحبت‌های آقای مهندس نریمان معاون محترم وزیر و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید ندارد. بنابراین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر شهرهای جدید همچون سایر نقاط شهری از روند مناسبی برخوردار بوده و انتظار می‌رود اغلب این واحدها تا پایان سال جاری به‌لحاظ احداث ابنیه تکمیل و در صورت تأمین خدمات زیربنایی به متقاضیان واگذار گردد.

لازم به یادآوری است، در خصوص شهرهای جدید خصوصاً چند شهر جدید بزرگ کشور که دارای تعداد قابل توجهی پروژه مسکن مهر می‌باشند و بعضاً تعداد واحدهای مسکن این شهرها بیش از مجموع برنامه مسکن چند استان است، نبایستی از این موضوع غافل بود که اولاً تعداد واحد در دست احداث بسیار زیاد بوده و از حجم و گستردگی بسیار بالایی برخوردار است، ثانیاً عموماً در جاهایی قرار گرفته‌اند که به‌لحاظ توپوگرافی محل، هزینه و زمان زیادی جهت آماده سازی و محوطه سازی آنها صرف شده، همچنین دارای کمترین امکانات و خدمات زیربنایی بوده‌اند و لذا کار در این شرایط بسیار سخت و زمان‌بر است و اساساً قابل مقایسه با سایر شهرها خصوصاً در داخل بافت‌های شهری نیست.

این شرکت به‌تأسی از وزارت متبوع و در راستای منویات مقام معظم رهبری و تعهدات دولت تدبیر و امید اعلام می‌دارد، به‌منظور تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، برنامه ریزی منسجم و همه‌جانبه‌ای را به‌صورت شبانه‌روز و مستمر در دستور کار خود قرار داده و خود را مکلف به تکمیل و افتتاح تمامی پروژه‌های مسکن مهر می‌داند و در این مسیر از هیچ کوشش و مساعدتی فروگذار نخواهد بود و امید است با همکاری و همیاری بیش از پیش سایر دستگاه‌های ذی‌ربط مسکن مناسب و در خور شأن خانوارهای متقاضیان فراهم گردد.

انتهای پیام/*1

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه