باغ فتح آباد کرمان عید فطر افتتاح می‌شود


باغ فتح آباد کرمان عید فطر افتتاح می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار کرمان از به تعویق افتادن بهره برداری از باغ فتح آباد از نیمه شعبان به عید سعید فطر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی شامگاه شنبه به همراه مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، از روند بازسازی باغ فتح‌آباد اختیار آباد بازدید کرد.

استاندار کرمان در حاشیه این بازدید افزود: این باغ که سالیان دراز در اثر بی‌توجهی به مخروبه ای تبدیل شده بود، به همت اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان در حال احیا و بازسازی است.

رزم حسینی گفت: قرار بود این باغ مصادف با نیمه شعبان به بهره‌برداری برسد اما به‌دلیل تکمیل نبودن تاسیسات باغ از جمله آبیاری تحت فشار و آب شیرین کن، بهره برداری آن تا عید سعید فطر به تعویق افتاد.

وی با تاکید براینکه باغ فتح آباد نه تنها میراثی تاریخی است بلکه مکانی منحصر به فرد در حوزه گردشگری و مرکز تحقیقات کشاورزی است، یادآور شد: مکانی در شرق این باغ وجود دارد که به صورت نمادین به تالار گفتگوی هنرمندان تبدیل خواهد شد.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: طرح همیاران آب در این باغ به طور کامل اجرا شده است.

 همچنین در ادامه این دیدار غلامرضا سرایداری گفت: تاکنون 100 نوع گیاه دارویی با مشخصات کامل در این باغ کشت شده است.

مدیر بنیاد توسعه‌ موقوفات استان کرمان افزود: 98 درصد باغ تکمیل شده است و برای 2 درصد باقیمانده در بحث تاسیساتی از جمله تجهیز 14 هکتار از اراضی باغ به آبیاری تحت فشار به اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان و برای اجرای طرح آب شیرین کن به اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان نیاز است.

وی یادآور شد: از متخصصان کشت گیاهان دارویی در اجرای طرح کاشت 100 نوع گیاه دارویی در باغ فتح آباد کمک گرفته شده است.

مدیر بنیاد توسعه‌ موقوفات استان کرمان، با تاکید براینکه جدول گذاری و آسفالت ریزی مسیر باغ فتح آباد از سمت اختیارآباد تا سه شنبه به اتمام می‌رسد، گفت: آسفالت‌ریزی مسیر باغ از سمت شرف آباد نیز تا پایان این هفته انجام می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon