نشست امنیتی سرکرده گروه تروریستی «جیش الاسلام»با آمریکا، عربستان و اردن

نشست امنیتی سرکرده گروه تروریستی «جیش الاسلام»با آمریکا، عربستان و اردن

خبرگزاری تسنیم: «مجتهد» مخالف و وبلاگ‌نویس معروف سعودی فاش کرد، «زهران علوش» سرکرده گروه تروریستی «جیش الاسلام» طی یک هفته گذشته دیدارهایی با سرویس اطلاعاتی عربستان، آمریکا و اردن داشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، «مجتهد» مخالف و وبلاگ نویس معروف سعودی با اشاره به اطلاعات جاسوسی عربستان فاش کرد که زهران علوش سرکرده گروه تروریستی جیش الاسلام که در سوریه در حال جنگ با دولت این کشور است، هفته گذشته در هتل‌های امان پایتخت اردن با مسئولان سرویس اطلاعات عربستان، آمریکا و اردن دیدار کرد.

به‌گفته مجتهد، علوش یک هفته پیش در هتل الحیاة در امان با آمریکایی‌ها و جمعه و یکشنبه گذشته نیز با سعودی‌ها دیدار کرد.

علوش جمعه گذشته با ابوبدر نماینده سرویس اطلاعات سعودی که به محمد بن نایف نزدیک است، دیدار کرد و در این دیدار محمد علوش و ابوعلی الاجوة نیز حضور داشتند اما بار دوم وی به‌تنهایی با ابوبدر دیدار کرد.

این فعال سعودی همچنین یادآور شد: در این نشست‌ها از علوش خواسته شد با جبهه جنوبی یا همان نیروهای باقی‌مانده گروه جمال معروف و نیز سایر مزدوران هماهنگی به عمل آورد.

مجتهد تصریح کرد: علوش هماهنگی با جبهه جنوبی را برای مبارزه با داعش و النصره در درعا و قنیطره آغاز کرده و موضوع تغییر پرچم جیش الاسلام با آنچه آن را پرچم انقلاب خواند، با سعودی‌ها بررسی کرد.

همچنین اخباری که مجتهد فاش کرده است حاکی از این است که دست‌اندرکاران برگزاری این نشست‌ها دست‌کم ده نفر از اعضای سرویس اطلاعات اردن بودند که برخی از آنان در این نشست‌ها حضور یافتند.

مجتهد ادامه داد: با وجود تأکید بر لزوم نابودی داعش و النصره در سوریه علوش تأکید داشت که فرماندهی جبهه دمشق را به دست بگیرد تا به نتیجه برسد حتی اگر نظام حاکم سوریه به دست کسی غیر از او سقوط کند.

به‌گفته مجتهد این نشست‌ها در هتل الحیاة اردن برگزار شد اما علوش در هتل کراوان اقامت دارد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت