مطالعات ۶ کیلومتر پایانی مترو گلبهار به چناران در دست انجام است‌

مطالعات 6 کیلومتر پایانی مترو گلبهار به چناران در دست انجام است‌

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم چناران در مجلس ‌گفت: در حال حاضر، مطالعات ۶ کیلومتر پایانی مترو گلبهار به چناران در دست انجام است.

محمد دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس پیرامون پروژه‌های ورزشی حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: هم اکنون دو زمین ورزشی فوتبال و فوتسال در شهرستان طرقبه و شاندیز وجود دارد که این مراکز می‌تواند به استفاده از ظرفیت‌های فوتبال خراسان رضوی و همبستگی فوتبال استان کمک شایانی داشته باشد.

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا اعتباراتی جهت مترو مشهد – گلبهار در بودجه سال جاری در نظر گرفته شده یا خیر؟گفت: در ارتباط با مترو مشهد گلبهار مسئول این طرح ‌وزارت راه و شهرسازی و شرکت شهرهای جدید است نه اینکه وزارت کشور و شهرداری باشد چرا که وزارت کشور و شهرداری متولی مترو داخل شهر هستند.

دهقان بیان کرد: هم‌اکنون 25 کیلومتر مترو مشهد - گلبهار فعال ‌و ابنیه آن ساخته شده و 7 کیلومتر دیگر در آستانه تسطیح و ساخت ابنیه است که در همین راستا امسال، 15 میلیارد تومان در ردیف بودجه ملی  برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون قرارداد اجرا پروژه مشهد - گلبهار به یک شرکت مشترک ایرانی چینی داده شده که دو ماه پیش برنده مزایده شد و پروژه بسیار فعالی است اما این پروژه بیش از 1000 میلیارد تومان برای نصب ریل‌ها و تجهیزات برقی هزینه دارد که هزینه هنگفتی است.

وی تصریح کرد: اراده دولت به ویژه ‌معاون اول رئیس جمهور بر این است که این پروژه با نخستین فاینایسی که به وجود آید، باید به آن فاینانس سپرده شود. اگر این روژه به یک فاینانس داده شود ظرف مدت کوتاهی در حدود سه سال به پایان می‌رسد اما لازمه این امر این است که به فاینانس اعطا و قرارداد امضا شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون مطالعات مترو گلبهار تا چناران در حال انجام است و تنها 6 کیلومتر از گلبهار تا چناران باقی می‌ماند که بنا بر دستور معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی مطالعات این 6 کیلومتر در حال انجام است که  این پروژه به یک نتیجه مثبتی در سال‌های آینده برسد.

دهقان بیان کرد: هم‌اکنون پروژه مشهد- گلبهار فعال است و تنها مقداری طولانی شده که این هم به‌خاطر مطالعه سنگین این پروژه و هزینه‌های بسیار سنگین این پروژه است و ما امیدوار به قرارداد پروژه فاینانس هستیم چرا که اگر قرارداد فاینانس منعقد شود سرعت پروژه افزایش پیدا می‌کند در غیر این صورت با 15 میلیارد تومان این پروژه سال‌ها پایان رسیدنش طول می‌کشد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه ‌امسال در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می‌کنید یا خیر، اظهار داشت: هم اکنون فرصت زیادی تا انتخابات مجلس مانده و بنده تصمیم خود را گرفته‌ام اما نمی‌توانم آن را بیان کنم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه بودجه‌ای که قرار بود جهت حاشیه شهر مشهد در دولت در نظر گرفته شود به کجا رسید گفت: برای نخستین بار ، در سال جاری 67 میلیارد تومان جهت حاشیه شهر مشهد در ردیف بودجه و در کمیسیون تلفیق با همکاری دولت درج شد که علاوه بر آن بودجه دیگری جهت مسائل امنیتی حاشیه شهر مشهد در نظر گرفته که آن نیز تصویب شده است.

دهقان گفت: اینکه عده‌ای  می‌گویند ردیف بودجه‌ای که دولت قرار بود برای حاشیه شهر مشهد در نظر بگیرد به بن بست رسیده صحت ندارد چرا که این امر در ردیف بودجه کشور است و همه اعتقاد دارند که باید این امر اجرایی شود، ضمن اینکه دیگر وقتی برای موافقت و مخالفت وجود ندارد چرا که هم اکنون این بودجه در ردیف قانون بودجه کشور گنجانده شده که امیدواریم شاهد یک تحول در حاشیه شهر مشهد باشیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon