مدال‌داران کشتی ایران در حسرت بلیت «لاس‌وگاس»

مدال‌داران کشتی ایران در حسرت بلیت «لاس‌وگاس»

خبرگزاری تسنیم: در پایان روز نخست مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی نفرات نامداری در حسرت رسیدن به دوبنده تیم ملی ماندند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد  فرنگی در شرایطی در روز نخست با حواشی زیاد پایان یافت که حذف بزرگان کشتی آزاد و فرنگی و البته حضور جوان‌ها در فینال از نکات مهم آن بود. 

در روز اول البته حواشی بر اصل مسابقات چربید و غیبت حمید سوریان و درگیری امید نوروزی تمامی نگاه‌ها را معطوف به این حواشی نه چندان خوشایند کرد. 

کمتر کسی تصور حذف نفراتی مثل محمدیان و اسماعیل‌پور را می‌کرد اما در کمال ناباوری این نفرات و حتی کمیل قاسمی از دور مسابقات حذف شدند تا بی‌رحمی و انتخابی بودن یکی از بهترین انتخابی‌های تاریخ کشتی ایران پیش از بیش به اثبات برسد. 

اولین اتفاق و شوکی که در مسابقات روز گذشته رخ داد شکست اسماعیل‌پور برابر میثم نصیری بود تا اسماعیل‌پور که به تازگی راهی این وزن شده از رسیدن به مراحل بالاتر باز بماند و در همان دور نخست با مسابقات جهانی آمریکا در سال 2015 خداحافظی کرده باشد. پس از مسعود نوبت به محمدحسین محمدیان رسید تا او نیز در وزن جدید یعنی 97 کیلوگرم نشان دهد نمی‌تواند فعلا حرفی برای گفتن داشته باشد و در کمال تعجب وی نیز از دور مسابقات کنار رفت. 

این اما پایان ماجرا نبود و حمید سوریان که در وزن‌کشی نیز حضور داشت و در سالن حاضر شده بود به یکباره به دلایلی نامشخص سالن را ترک کرد تا تمامی اعضای کادرفنی و شورای فنی تیم‌های ملی در شوک این حرکت دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک فرو بروند. 

بعد از نابغه کشتی فرنگی نوبت به امید نوروزی دارنده یک طلای المپیک، یک طلای جهان و یک نقره جهان رسید تا او هم گرد و خاک به پا کند و با ارائه یک کشتی نه چندان خوب و پس از آن درگیری و لگد زدن به تابلوهای تبلیغاتی، همچون سال 2013 قید حضور در مسابقات جهانی را بزند و در حرکتی غیر قابل باور سالن را ترک کند. 

کمیل قاسمی دیگر مدال‌آور المپیکی کشورمان که سال گذشته نقره جهان را از آن خود کرده بود برابر رقیب همیشگی‌اش پرویز هادی شکست خورد. کمیل در ادامه نیز برابر جعفر شمس ناتری باخت تا وداعی تلخ با مسابقات جهانی لاس‌وگاس آمریکا داشته باشد. 

این نفرات جزو بارزترین مدال‌آوران کشتی آزاد و فرنگی بودند که قربانی انتخابی تیم ملی شدند و در کنار آنها باید غیبت احسان لشگری را نیز اضافه کرد. دارنده مدال برنز جهان و المپیک به دلیل مصدومیت نتوانست در مسابقات انتخابی روی تشک بیاید تا به این ترتیب او هم با مسابقات جهانی امسال وداعی تلخ داشته باشد. 

شکست نوربخش در 59 کیلوگرم، رامین طاهری دارنده مدال طلای آسیا در 71 کیلوگرم، پیام بویری دارنده مدال برنز آسیا در 75 کیلوگرم و مجتبی کریم‌فر در 85 کیلوگرم از جمله اتفاقات مهم در کشتی فرنگی بود. در کشتی آزاد نیز یونس سرمستی در 59 کیلوگرم در مسابقات حاضر نشد،‌ ایمان صادقی دارنده مدال طلای جوانان جهان در 61، میثم نصیری در 65، پیمان یاراحمدی و مرتضی رضایی قلعه در 74 کیلوگرم و اسماعیل نجاتیان در 86 کیلوگرم هم از جمله اتفاقات مهم در کشتی آزاد بود. 

به این ترتیب در مسابقات جهانی امسال که در لاس‌وگاس آمریکا برگزار خواهد شد در غیاب ستاره‌های کشتی آزاد و فرنگی باید در انتظار ترکیبی جدید باشیم. 

انتهای پیام/

یورو ۲۰۲۴
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon