فرآوری محصول فندق در اردبیل با جدیت پیگیری می‌شود


فرآوری محصول فندق در اردبیل با جدیت پیگیری می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت:‌حمایت از توسعه باغات فندق، گردو و بادام در استان اردبیل و فرآوری این محصولات یکی از اولویت‌های اساسی جهاد دانشگاهی در اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حمیدرضا طیبی صبح امروز در دیدار با استاندار اردبیل اظهار داشت: انتظار می‌رود که مسئولان استانی و متولیان امر در استان اردبیل مساعدت و همکاری لازم را برای تکمیل و راه‌اندازی مرکز تحقیقات سلولی و سلول درمانی و درمان ناباروری در شهرستان سرعین انجام دهند چرا که این امر نقش و تاثیر بسزایی در رفع مشکلات در این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه این مرکز دومین مرکز سلول درمانی در کشور بوده که در شهرستان سرعین احداث می‌شود، گفت:‌ این یک فرصت و ظرفیت بسیار عظیم برای استان اردبیل بوده تا در این زمینه به تحقیقیات و مطالعات علمی بپردازد که امیدواریم همکاری و مشارکت همه‌جانبه مسئولان استانی را در این زمینه شاهد باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور تصریح کرد:‌ با تکمیل و راه‌اندازی مرکز سلول درمانی سرعین بخشی از تحقیقات سلول درمانی جهاد دانشگاهی کشور در شهرستان سرعین انجام می‌شود و به همین دلیل راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این مرکز در ارائه خدمات در این حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

طیبی در مورد طرح پایلوت فندق در جنگل فندقلوی شهرستان نمین بیان کرد:‌ در این زمینه تحقیقات لازم توسط جهاد دانشگاهی واحد اردبیل انجام شده و با توجه به نتایج خوب آن تلاش می‌کنیم تا از توسعه باغات فندق، گردو و بادام در این منطقه حمایت کرده و فراوری این محصولات را یکی از اولویت‌های خود می‌دانیم و با جدیت پیگیر این امر هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به نتایج مثبت توسعه این طرح در اردبیل افزود:‌ با ثمربخش بودن این طرح‌ها می‌توان در این منطقه شاهد توسعه کشت این محصولات و در کنار آن فراوری آنها بود که این امر می‌تواند برای استان اردبیل نتایج و ثمرات بسیار خوبی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon