۸۰۰ مبلغ در ماه رمضان به روستاهای چهارمحال و بختیاری اعزام می‌شوند

800 مبلغ در ماه رمضان به روستاهای چهارمحال و بختیاری اعزام می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تبلیغات چهارمحال و بختیاری از اعزام ۸۰۰ مبلغ ویژه ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، رحمت‌الله اروجی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: اعزام مبلغان مذهبی در ماه مبارک رمضان در راستای تبیین مسائل شرعی و تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) در سراسر استان است.

وی با اشاره به اینکه در راستای آشنایی با معارف قرآنی در ماه مبازک رمضان ویژه برنامه جزء خوانی قرآن‌کریم در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، افزود: ویژه برنامه آشنایی با مفاهیم قرآنی با حضور استاد ابوالفضل بهرام‌پور قبل از جزءخوانی قرآن‌کریم از صدا و سیمای استان پخش می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در آستانه حلول ماه مبارک رمضان هستیم، بیان کرد: تبلیغات محیطی کافی در راستای استقبال از ماه مبارک رمضان از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام نمی‌شود.

اروجی با اشاره به اینکه در کشور ما نسبت به فضاسازی مناسب ویژه استقبال از ماه مبارک رمضان نسبت به دیگر کشورهای اسلامی ضعیف عمل می‌شود، گفت: تمام ارگان‌ها باید بسته به صعه فرهنگی و توانایی خود نسبت به استقبال از ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی حلول ماه مبارک رمضان و بیان فضائل این ماه در مسیر ارتقاء سلامت دینی جامعه ضروری است، تصریح کرد:همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان شهرداری‌ها برنامه‌های فرهنگی مختلف از جمله نصب بنر را در سطح شهر اجرا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ویژه برنامه تفسیر قرآن‌کریم با محوریت ائمه جمعه در سراسر استان برگزار می‌شود، افزود: برنامه جزءخوانی قرآن‌کریم با محوریت ائمه جمعه در سراسر استان برگزار می‌شود.

اروجی از برگزاری جشنواره گلبانگ محمدی با همکاری ستاد اقامه نماز در استان خبر داد و گفت: این جشنواره برای نخستین بار ویژه مکبران و اذان‌گویان در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در 5 مقطع سنی برگزار می‌شود، بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به سایت دارالقرآن‌الکریم فایل صوتی اذان خود را برای شرکت در مرحله مقدماتی مسابقه ارائه دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره در راستای تأکید مقام معظم رهبری در پخش اذان حلقومی و زنده از مساجد است، تصریح کرد: هدف از برگزاری جشنواره گلبانگ محمدی شناسایی مکبران و هویت بخشی به صنف اذان‌گویان استان است.

اروجی با اشاره به اینکه سال گذشته 10 مسجد در استان شناسنامه‌دار شدند، افزود: تهیه و تدوین شناسنامه فرهنگی مساجد در قالب یک پروژه پژوهشی با بهره‌گیری از پژوهشگران استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال 100 مسجد در استان شناسنامه‌دار می‌شوند، گفت: شناسنامه مساجد شامل تمام اطلاعات تاریخی احداث مسجد، جغرافیایی، روحیات مردم منطقه و اولویت‌های کسب و کار آن‌ها است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon