عدم مدیریت صحیح آب حتی شمال کشور را با مشکل تامین آب روبه‌رو می‌کند

عدم مدیریت صحیح آب حتی شمال کشور را با مشکل تامین آب روبه‌رو می‌کند

خبرگزاری تسنیم: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اگر منابع آب به درستی مدیریت نشوند حتی در شمال کشور نیز ممکن است با مشکل تأمین آب شرب مواجه شویم از همین رو مدیریت منابع آب باید توسط همه مردم انجام شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه و بهره‌‌برداری سد سورک، اظهار داشت: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و طرح‌هایی که هر ساله شروع می‌شوند به وسیله بودجه دولتی نیازمند مدت زمانی طولانی است که این زمان طولانی از اثرات مفید طرح می‌کاهد.

وی با اشاره به اینکه واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی در رشد و توسعه کشور مؤثر است، افزود: میدان‌داری اقتصاد توسط بخش خصوصی سبب پیشرفت اقتصادی کشور می‌شود و دولت در این زمینه باید بسترسازی مناسب را انجام دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور بیان کرد: بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در همه زمینه‌های کشور بدون محدودیت می‌تواند حضور پیدا کند و در این راستا موانع دولتی باید رفع شود و سیستم بانکی کشور خود را برای حمایت از بخش خصوصی تجهیز کند.

جهانگیری مسیر کشور را رو به پیشرفت و توسعه دانست و خاطرنشان کرد: کشور منابع طبیعی و خدادادی زیادی دارد و همه اینها در کنار نیروی جوان تحصیلکرده فرصت‌هایی برای توسعه کشور هستند.

وی یکی از دغدغه‌ها را در مقطع فعلی ایجاد شغل برای نیروی تحصیلکرده کشور دانست و تصریح کرد: ایجاد اشتغال نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حضور مردم است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه شغل پایدار شغلی است که با سرمایه‌گذاری مولد و تولید کالا و خدمات در کشور همراه باشد ادامه داد: کارهای ضربتی و فوری شغل پایدار ایجاد نمی‌کنند و تنها منابع کشور را هدر می‌دهند.

جهانگیری به روبه‌رو بودن کشور با چالش تحریم علیه اقتصاد اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها با تعاملی که با دنیا شروع کرده‌ایم و با اتکا به قدرت الهی توانمندی نیروهای خودمان تاکنون پیشرفت خوبی داشته است و ما باید برای هر 2 حالت موفقیت یا عدم موفقیت در مذاکرات برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی به مدیریت منابع آب کشور اشاره کرد و گفت: اگر منابع آب به درستی مدیریت نشوند حتی در شمال کشور نیز ممکن است با مشکل تأمین آب شرب مواجه شویم از همین رو مدیریت منابع آب باید توسط همه مردم انجام شود.

معاون اول رئیس‌جمهور به بهره‌برداری پل سد کارون 4 اشاره کرد و گفت: توان مهندسی ایران بسیار بالاست و این پل کاری بسیار زیبا از این توان است.

جهانگیری بیان کرد: هیچ دلیلی برای محرومیت چهارمحال و بختیاری وجود ندارد زیرا استان قلب کشور است و امیدواریم با کمک مدیران ملی، استانی و مردم روزی برسد که این استان از استان‌های پیشرفته و زیبای کشور باشد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon