طرح آمایش سرزمینی تولیدات کشاورزی در کشور اجرا می‌شود


طرح آمایش سرزمینی تولیدات کشاورزی در کشور اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: آمایش سرزمینی با محوریت تولید و مصرف نیازهای کشاورزی در کشور اجرا می‌شود.

میرقسمت موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: اجرای این طرح مورد موافقت مجلس قرار گرفته و می‌تواند علاوه بر درآمدزایی برای کشاورزان در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان نیز موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در بخش کشاورزی بویژه تولید سیب زمینی براساس نیازهای صادراتی و مصرف داخلی صورت نمی‌گیرد گفت: باید محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی متناسب با مصرف داخلی و نیاز صادرات تولید شود تا کشاورزان دغدغه‌ای نداشته باشند.

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سیب زمینی کاران استان امسال مشکلات بسیاری در فروش محصولات خود داشته‌اند و به دلیل افزایش تولیدات و کمبود صادرات در فروش محصولات خود با مشکل روبه رو شده که در سال آینده باید متناسب با بازار داخلی و خارجی  محصولات خود را تولید کنند.

موسوی تصریح کرد: یکی از راهکارهای اساسی توسعه کشور تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اتکا به تولید داخلی است که باید با وحدت و همدلی برای تحقق این اهداف گام برداریم.

نماینده مردم گرمی بیان کرد: جذب سرمایه گذار در استان نیازمند ترویج فرهنگ حمایت از سرمایه گذاری و نگاه مثبت به سرمایه گذاران است که این امر در استان اردبیل هنوز به طور کامل جا نیفتاده است و باید هم دولت و هم مردم دید و نگاه حمایتی به سرمایه گذاران داشته باشند.

موسوی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف در کشور وجود دارد گفت: با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌توان این ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه کشور را شکوفا کرد تا شاهد توسعه و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس با تمام توان خود در راستای حذف موانع سرمایه‌گذاری در کشور گام برمی‌دارند و مهمترین اهداف نمایندگان تسهیل روند سرمایه‌گذاری در کشور است که اقدامات خوبی برای این امر صورت گرفته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon