نقش‌آفرینی برخی کشورهای عربی در کمک به تروریسم در سوریه

نقش‌آفرینی برخی کشورهای عربی در کمک به تروریسم در سوریه

خبرگزاری تسنیم: وزیر کشور سوریه گفت: تروریست‌ها تمام امکانات خود را به سوریه آوردند و در این بین برخی کشورهای عربی نیز نقش‌آفرینی می‌کنند تا به سوریه آسیب بزنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد الشعار وزیر کشور جمهوری عربی سوریه امروز پس از دیدار با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سوریه اولین کشوری است که در سنگر مقاومت ضدصهیونیستی و مقابله با تروریسم قرار دارد، گفت: سوریه با خطر تروریسم مواجه است و تروریست‌ها همه امکانات خود را به سوریه آوردند و برخی کشورهای عربی نیز در این زمینه و در کمک به آنان نقش‌آفرینی می‌کنند تا به سوریه آسیب بزنند. 

وی افزود: 4 سال است که گروه‌هایی به سوریه آمده‌اند تا وحدت در این کشور را از بین ببرند. آنها می‌خواهند علاوه بر آسیب زدن به ملت سوریه به هم‌پیمانان آنان که در رأس آن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد ضربه بزنند. 

وزیر کشور سوریه با بیان اینکه سوریه و ایران خطر تروریسم را درک می‌کنند و به همین دلیل باید هماهنگی‌های خود را در بالاترین سطح خود افزایش دهند، تصریح کرد: همکاری‌های استراتژیکی بین دو دولت ایران و سوریه وجود دارد و سایر دوستانی هم که در جهان هستند باید با ما همکاری عمیقی داشته باشند تا با پدیده تروریسم مقابله شود. 

الشعار با اشاره به امضای یادداشت همکاری بین دو کشور در دیدار امروز وزرای ایران و سوریه اظهار داشت: این یادداشت در زمینه مقابله با تروریسم مفادی را در بر گرفته بود. همچنین مهاجرت‌های غیرقانونی، انتقال افراد، مقابله با مواد مخدر، مسئله مهاجرت و جرائم سازمان‌یافته در این یادداشت همکاری لحاظ شده و بر آنیم تا در این سفر هماهنگی‌های لازم را در بالاترین سطح خود ایجاد کنیم. 

وی، منافع مشترک دو کشور را مورد توجه قرار داده و خاطرنشان کرد: باید هر دو کشور با همکاری یکدیگر به منافع مشترک خود توجه کنند. ما می‌دانیم که تروریسم خطر بزرگی برای دو کشور است و باید به این موضوع توجه شود و در دیدار سه‌جانبه ایران، سوریه و عراق که در آینده برگزار می‌شود، مشکلات متعدد هر 3 کشور از جمله عراق و سوریه که به جد با موضوع تروریسم با عنوان داعش روبه‌رو هستند مورد بررسی قرار خواهیم داد و این مسئله می‌طلبد که در بالاترین سطح هماهنگی‌ها و همکاری‌های لازم را داشته باشیم. 

وزیر کشور سوریه خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که مفاد یادداشت تفاهمنامه را اجرایی کنیم و در این زمینه چارچوب‌های قانونی می‌تواند به اجرای این یادداشت همکاری نظم دهد.

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon