شب‌های قدر نردبانی برای ارتقای روح انسان‌های مومن به سوی حق تعالی است


شب‌های قدر نردبانی برای ارتقای روح انسان‌های مومن به سوی حق تعالی است

خبرگزاری تسنیم: مدیر حوزه علمیه قم گفت: ما باید شب قدر را نردبانی برای ارتقای روح خویش به سوی خداوند قرار دهیم و آن چه که در اعمال شب قدر وارد شده در حد وسع مان این اعمال را انجام دهیم و در محافل و مراسم‌های احیا حضور پیدا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر و اهمیت آن نزد خداوند اظهار داشت: شب‌های قدر یک ظرفیت معنوی بسیار بلند مرتبه ای است که در طول سال این ظرفیت هابرای انسان‌ها در پیشگاه حق تعالی کمتر پیش می‌آید.

مدیر حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت عظیم شب‌های قدر افزود: انسان هاباید از این موضوع جهت تکامل وتعالی روح خویش بهترین استفاده را ببرند، آن چه در آیات قرآن بر پیامبر (ص) نازل شده این است که فرشتگان الهی در این شب از آسمان‌ها بر زمین فرود می‌آیند و می‌توانند آن چه خواسته حق تعالی است را به پیشگاه امام معصوم (ع) و خداوند منتقل کنند.

فرخ فال با اشاره به علت فضیلت شب‌های قدر بیان کرد: در فضیلت شب قدر همین بس که به تعبیر قرآن در این شب آیات مبارک قرآن کریم بر پیامبر (ص) نازل شده و احیا و بیداری در این شب‌ها انسان را به مدارج و مراحل عالی خود سازی می‌رساند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که کمک به محرومان در شب‌های قدر دارای ارزش و جایگاه بالایی است عنوان کرد: تدبیر و تقدیر در زندگی و آن چه که مقدر انسان در دنیا است در این شب‌های عزیز رقم می‌خورد، آن چه که می‌تواند انسان‌های پاک را مقدر به سوی حق تعالی کند رسیدگی به حوائج انسان‌های محتاج است.

وی تصریح کرد: افرادی که توانایی مالی دارند به فقرا کمک کنند چون این موضوع سبب می‌شود تا مقرب عندالله شوند و توفیق پیدا می‌کنند تا از همه مدارج عرفانی شب قدر استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه قم اظهار داشت: ما باید امشب را نردبانی برای ارتقای روح خویش قرار دهیم و آن چه که در اعمال شب قدر وارد شده در حد وسع مان این اعمال را انجام دهیم و در محافل و مراسم‌های احیا حضور پیدا کنیم.

فرخ فال با بیان این که باید در شب‌های قدر برای خدمتگذاران نظام دعا کرد بیان کرد: باید برای نصرت مسلمانان و نجات آن‌ها از استکبار دروغین و برای نابودی افرادی که به نام اسلام در جهت نابودی اسلام تلاش می‌کنند دعا کرد، باید از پیشگاه خداوند بخواهیم تا شر انسان‌های تکفیری و سلفی را از مسلمانان کوتاه کند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon