عراق چهار فروند جنگنده اف ۱۶ را از آمریکا تحویل گرفت

عراق چهار فروند جنگنده اف 16 را از آمریکا تحویل گرفت

خبرگزاری تسنیم: وزارت دفاع عراق از ورود چهار فروند جنگنده اف ۱۶ خریداری شده توسط بغداد به پایگاه هوایی بلد در استان صلاح الدین خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه، وزارت دفاع در بیانیه ای اعلام کرد تعداد جنگنده های اف 16 که وارد عراق شده اند به چهار فروند می رسد.

در این بیانیه آمده است این جنگنده ها در پایگاه مخصوص آنها در شهرستان بلد در استان صلاح الدین فرود آمده اند.

یک منبع در دفتر حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پیشتر گفته بود جنگنده های اف 16 وابسته به نیروی هوایی عراق وارد این کشور شده است.

سرلشکر خلبان انور حمد امین فرمانده نیروی هوایی عراق هم روز یکشنبه گفته بود جنگنده های اف 16 به زودی وارد عراق خواهند شد و موازنه قوا در جبهه های نبرد بر ضد گروه داعش را دگرگون خواهند کرد.

پاکسازی منطقه ای در غرب الرمادی از لوث داعش

خبر دیگر این که، نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی موفق به آزادسازی منطقه ای در غرب الرمادی از اشغال تروریست های داعش شدند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع عراق، نیروهای عراقی، منطقه الملعب الاولمبی(استادیوم المپیک) در غرب  الرمادی را از لوث تروریست های داعشی پاکسازی کردند.

حاکم الزاملی رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق هم گفت عملیات نظامی نیروهای عراقی در الرمادی، با پیروزی های بزرگی همراه شده و رعب و وحشت را در میان تروریست های داعش به وجود آورده است.

فرماندهی عملیات مشترک(امنیتی و داوطلب مردمی) ساعاتی پیش از آغاز عملیات آزادسازی الانبار از اشغال گروه تروریستی داعش خبر داده بود.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت