مبلغ فطریه برای هر نفر در زنجان اعلام شد

مبلغ فطریه برای هر نفر در زنجان اعلام شد

خبرگزاری تسنیم: حداقل مبلغ فطریه تعیین شده برای هریک از اعضای خانواده‌ در استان زنجان چهار هزار تومان است.

آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار داشت: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده و قیمت‌های اخذ شده از سیلوهای استان زنجان حداقل مبلغ فطریه برای هر نفر چهار هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه هریک از سیلوهای استان زنجان هر یک کیلوگرم از مرغوب‌ترین گندم را به قیمت یک هزار و 160 تومان خریداری می‌کنند، گفت: مبلغ فطریه برای هر نفر در استان زنجان حداقل چهار هزار تومان و حداکثر 20 هزار تومان است.

مرجع عالی قدر شیعه ابراز کرد: مردم می‌توانند مبالغ فطریه خود را به پایگاه‌های جمع‌آوری مساجد، صندوق‌های خیریه، مؤسسات مردم نهادی که در راستای حمایت از بیماری‌های خاص فعالیت دارند پرداخت کنند.

وی افزود: اولویت پرداخت فطریه دادن مبلغ جمع شده به هریک از مستحقان و نیازمدان موجود در اطرافیان یا آشنایان است که در غیر اینصورت هر فردی می‌تواند فطریه خود را به مراکز و پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه پرداخت کند.

آیت‌الله حسینی زنجانی بیان کرد: کفاره هر یک روز روزه خواری برای افرادای که غیر عمدی و بنابه دلایلی که شامل روزه خواری غیر عمد می‌شود یک هزار و 500 تومان است.

وی خاطرنشان کرد: کفاره روزه خواری برای افرادی که به عمد روزه نگرفته‌اند نیز 240 هزار تومان برای هریک روز است که این مبلغ حداقل مبلغ تعیین شده برای کفاره روزه خواری عمد محسوب می‌شود.

مرجع عالی‌قدر شیعه با بیان اینکه نماز عید فطر با اعلان رادیو و تلویزیون ساعت هفت صبح روز عید اقامه می‌شود، گفت: نماز عید سعید فطر در مسجد جامع زنجان نیز اقامه می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon