دولت لایحه خاک را پس گرفت/ تفحص از معاونت علمی رئیس‌جمهور منتفی شد

دولت لایحه خاک را پس گرفت/ تفحص از معاونت علمی رئیس‌جمهور منتفی شد

خبرگزاری تسنیم: لایحه جامع خاک که از سوی دولت به مجلس تقدیم شده بود، امروز توسط دولت پس‌گرفته شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه علنی امروز پارلمان اعلام کرد که گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مود رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور در دستورکار قرار دارد.

پس از اعلام این عضو هیئت‌رئیسه سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده دشتستان در مجلس از این تقاضای خود انصراف داد و گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد رد تقاضای تحقیق و تفحص از معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور از دستور کار مجلس خارج شد.

همچنین در جلسه علنی امروز قرار بود گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد لایحه جامع خاک که با اصلاح عنوان به لایحه جامع منابع طبیعی به تصویب رسیده بود، در دستور کار مجلس قرار بگیرد اما محمدحسین فرهنگی اعلام کرد که دولت درخواست استرداد این لایحه را داشته است و از آنجا که کلیات این لایحه هنوز به تصویب مجلس نرسیده است لذا مجلس این لایحه را مسترد کرد و این لایحه از دستورکار نمایندگان خارج شد.

البته پس از این موضوع عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در تذکری با استناد به ماده 138 آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: دولت لایحه جامع خاک را در مجلس هشتم ارائه کرده است و در مجلس نهم نیز پیش‌نویس این لایحه آماده شده بود و دولت نیز این موضوع را تصویب کرده بود و همچنین تغییر عنوان نیز مدنظر دولت قرار گرفت بنابراین درست نیست که حالا این لایحه را مسترد کند.

علی‌ لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به تذکر رجایی تاکید کرد: از آنجا که کلیات این لایحه هنوز در صحن مجلس بررسی نشده بود، دولت می‌توانست درخواست استرداد دهد.

وی ادامه داد: البته لایحه دولت با عنوان جامع خاک بود و در مجلس به لایحه جامع منابع طبیعی تغییر عنوان یافت بنابراین نمایندگان مجلس می‌توانند طرحی تحت عنوان طرح جامعه منابع طبیعی به مجلس ارائه کنند چراکه دولت می‌تواند تغییر عنوانی در لایحه اولیه خود انجام ندهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon