دریاچه ارومیه نفس‌های آخرش را می‌کشد/ کاهش ۳۲ سانتیمتری ارتفاع دریاچه

دریاچه ارومیه نفس‌های آخرش را می‌کشد/ کاهش 32 سانتیمتری ارتفاع دریاچه

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ارومیه در مجلس با تاکید بر اینکه باید تدابیر جدی به منظور احیای دریاچه ارومیه اندیشیده شود، گفت: ارتفاع این دریاچه نسبت به سال گذشته ۳۲ سانتی‌متر کاهش یافته و در واقع آخرین روزهای عمر خود را می‌گذراند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ایرج عبدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز سه‌شنبه پارلمان در تذکری آئین‌نامه‌ای اظهار داشت: کار چاپ طرح‌ها و لوایح بسیار کند پیش می‌رود و ما وقتی یک طرحی را برای چاپ می‌دهیم، باید اتاق‌ به‌ اتاق آن را پیگیری کنیم، بنابراین یک کار نظا‌م‌مند در این زمینه وجود ندارد و هیئت‌رئیسه باید آن را پیگیری کند.

وی ادامه داد: تذکر بعدی من در رابطه با در دستور کار  قرار گرفتن سوال نمایندگان از وزرا است چرا‌که ما حدود 6 ماه است ‌از وزیری سوال دارم اما باید خودم این موضوع را پیگیری کنم که سوال در کدام کمیسیون است و یا چرا هیئت‌رئیسه آن را در دستور کار قرار نداده بنابراین هیئت‌رئیسه باید یک سازوکاری را ایجاد کند تا سوالات ما هر‌چه زودتر در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه علی لاریجانی در پاسخ به تذکر به نماینده خرم‌آباد گفت: در دستور قرار گرفتن سوال نمایندگان از وزرا به ترتیب وصول آنها به هیئت‌رئیسه است و به همان ترتیبی که این سوالات به هیئت‌رئیسه می‌آید، مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

در ادامه همچنین نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در تذکری آئین‌نامه‌ای اظهار داشت: اصل 50 قانون اساسی در جمهوری اسلامی حفاظت از محیط‌زیست را وظیفه ما تلقی کرده است.

وی ادامه داد: ارتفاع دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته 32 سانتیمتر کم شده است و این دریاچه آخرین نفس‌های خود را می‌کشد بنابراین باید برای احیای این دریاچه تدابیر جدی اندیشیده است.

این نماینده مجلس بر همین اساس از علی لاریجانی خواست ‌یک جلسه مجدد برای بررسی مشکلات و احیای دریاچه ارومیه تشکیل شود.

در ادامه سیدشکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس نیز در تذکری آئین‌نامه‌ای خاطرنشان کرد: روز گذشته آقای قاضی‌پور سوالی را از وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تولید سیگار در داخل کشور مطرح کرد که واقعا این موضوع که روز گذشته در مجلس بررسی شد، در شأن مجلس نبود.

وی ادامه داد: بررسی سوالی درباره افزایش کارخانجات تولید محصولات دخانیات آنهم در صحن علنی مجلس نه در شأن خانه ملت و نه در شأن نمایندگان بود.

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: امروز همه از دخانیات نفرت دارند ولی مجلس چنین موضوعی را به عنوان یک سوال از وزیر مطرح می‌کند و این مسئله در جامعه گسترش می‌یابد بنابراین باید به این موضوعات دقت شود.

همچنین نادر قاضی‌پور در پاسخ به تذکر نماینده اردبیل گفت: سوال روز گذشته من از وزیر صنعت درباره تولید ملی، جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و گردش مالی در کشور بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon