بسترهای جدید سرمایه‌گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شده است

بسترهای جدید سرمایه‌گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان خراسان رضوی گفت: بسترهای جدید سرمایه گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شده است.

محمدرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: مبانی اقتصاد مقاومتی تکیه بر ظرفیت‌ها و امکانات یک مجموعه اقتصادی دارد و ظرفیت عظیم نیروی انسانی جامعه فرهنگیان می‌تواند اقتصاد آموزش و پرورش را به سوی مقاومتی شدن سوق دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 90 هزار فرهنگی شاغل و 50 هزار فرهنگی بازنشسته در آموزش و پرورش خراسان رضوی بار سنگین تعلیم و تربیت مبتنی بر اصول اقتصادی را به دوش می‌کشند که سرمایه‌های خرد افراد تجمیع شده و برای انجام پروژه‌های اقتصادی در اختیار صندوق ذخیره فرهنگیان قرار می‌گیرد.

رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان خراسان رضوی وضعیت پروژه‌های اقتصادی در حال پیگیری را رضایت بخش دانست و تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به دنبال تعامل با آموزش و پرورش هستند و مشکل خاصی در زمینه گسترش فعالیت‌های اقتصادی دیده نشده و برنامه‌های اقتصادی تکمیلی جهت شناخت مراکز سودآور و پربازده در حال تدوین است.

حیدری سیاست‌های اتخاذ شده از سوی دولت تدبیر و امید را توسعه دهنده فعالیت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد و گفت: سیاست‌های اقتصادی دولت تدبیر و امید منجر به توسعه فعالیت‌های اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان شده است و توانسته نمایندگی صندوق در سراسر استان‌ها را فعال کند.

وی سرمایه اجتماعی معلمان را یکی از دلایل موفقیت صندوق ذخیره فرهنگیان دانست و تاکید کرد: سرمایه اجتماعی معلمان در کشور بسیار بالاست و اعتماد اجتماعی خوبی در میان آحاد مردم دارند که  به مدد این سرمایه‌های اجتماعی، رویکردهای مدیران اقتصادی نسبت به فرهنگیان از مثبت اندیشی قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است.

رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان خراسان رضوی پیرامون سرمایه‌گذاری در شرکت پتروفرهنگ بیان کرد: یکی از شرکت‌های موفق صندوق ذخیره، مجموعه پتروفرهنگ است که در حوزه نفت و گاز فعالیت دارد و در منطقه عسلویه مشغول به کار است که از نظر منطقه‌ای در موقعیت استراتژیکی قرار دارد.

حیدری در زمینه بستر جدید سرمایه گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: به زودی همکاری‌های اقتصادی با پتروشیمی مروارید آغاز می‌شود که یکی از بزرگترین مراکز تولید و پالایش نفت و گاز در کشور است و روی پروژه تولید الیاف مصنوعی مطالعات خود را به انجام رسانده که می‌تواند سود سالانه قابل توجهی را در اختیار فرهنگیان قرار دهد.

وی با بیان اینکه سود حاصل از سرمایه گذاری‌های اقتصادی در دوران بازنشستگی فرهنگیان واریز می‌شود، گفت: یکی از وظایف صندوق ذخیره فرهنگیان این است که سود حاصل از سرمایه گذاری‌های اقتصادی را در دوران بازنشستگی به افراد تحویل دهد و تنها طرحی که در دوره خدمت افراد دنبال می شود، لیزینگ خودروی معلم است.

رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: لیزینگ خودرو معلم توزیع سالانه 15 هزار اتومبیل را در دستور کار خود قرار داده که با نرخ 15 الی 17 درصد این خدمات را انجام می‌دهد و 5 درصد زیر نرخ سایر لیزینگ‌های خوردو است.

حیدری ثبت سند به نام خریدار را یکی از مزیت‌های لیزینگ خودرو معلم دانست و اظهار داشت: به دلیل کسر از حقوق افراد، لیزینگ خودرو معلم این امکان را فراهم می‌کند تا هنگام تحویل اتومبیل به خریدار، سند را به نام وی ثبت کند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon