محاصره کامل داعش در الرمادی و فلوجه؛ حمایت مردم الانبار از عملیات نظامی

محاصره کامل داعش در الرمادی و فلوجه؛ حمایت مردم الانبار از عملیات نظامی

خبرگزاری تسنیم: محاصره کامل فلوجه، رسیدن نیروهای امنیتی و مردمی به چند کیلومتری الرمادی، دستگیری یک سرکرده داعشی در لباس زنانه، حمایت مردم الانبار از عملیات آزادسازی استانشان و هلاکت ۲۳ تروریست از جمله اخبار نبرد با تروریسم تکفیری به شمار می‌رود.

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم، "ماجد العلی السلیمان" شیخ عشایر الدلیم تاکید کرد نبرد آزادسازی استان الانبار، یک گام مثبت برای پاکسازی کامل عراق از لوث داعش به شمار می رود.

بر اساس گزارش براثا، ماجدالعلی السلیمان خاطر نشان کرد آغاز نبرد آزادسازی الانبار در حال حاضر یک گام مثبت در مسیر پاکسازی کامل عراق از لوث داعش است.

انتقاد شیخ سلیمان از سیاستمداران و شیوخ داعشی

سلیمان گفت آزادسازی استان الانبار از اشغال داعش به دست نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی، باعث می شود که سیاستمداران و علما و شیوخ عشایر اهل سنت در طول زندگی شان احساس ننگ و عار کنند.

وی خاطر نشان کرد شیوخ و سیاستمداران سکوهای تروریسم باید سکوت کنند و شجاعت و قهرمانی را به عشایر و نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی قهرمان و شجاع واگذار کنند.

محاصره فلوجه کامل شد؛نیروهای عراقی در آستانه ورود به الرمادی

خالد العبیدی وزیر دفاع عراق تاکید کرد نیروهای عراقی در آستانه ورودی به شهر الرمادی قرار دارند و طی روزهای آینده وارد این شهر خواهند شد.

العبیدی افزود پس از آزادی تمام روستاها و مناطق اطراف فلوجه، این شهر در حال حاضر در محاصره کامل نیروهای عراقی(امنیتی و داوطلب مردمی) قرار دارد.

پیروزی های فراتر از سطح انتظارات

وزیر دفاع عراق تاکید کرد پیروزی ها و موفقیت هایی که طی روزهای اخیر به دست آمده است بسیار زیاد و فراتر از سطح انتظارات و برنامه ریزی های فرماندهی عملیات مشترک بوده است.

وی افزود منطقه اطراف پایگاه هوایی "بلد" که جنگنده های اف 16 در آن مستقر هستند، کاملا امن است.

العبیدی که با هدف اطلاع از روند نبرد با تروریست های داعشی در جمع نیروهای نظامی در استان الانبار در 110 کیلومتری غرب بغداد حضور یافته بود، بر ضرورت بهره گیری از پیروزی محقق شده و ادامه روند فعلی به منظور کوتاه تر شدن زمان و بیرون راندن باندهای جنایتکار و پخش خبر پیروزی نهایی برای مردم استان الانبار تاکید کرد .

به گفته وزیر دفاع عراق، نیروهای نظامی(امنیتی و داوطلب مردمی) هم اکنون در پنج کیلومتری شهر الرمادی مرکز استان الانبار قرار دارند و به زودی وارد این شهر خواهند شد.

وی بر ضرورت ادامه باز بودن گذرگاه های امن برای غیرنظامیانی که داعش به دنبال استفاده از آنها به عنوان سپرانسانی برای مانع تراشی در برابر پیشروی نیروهای عراقی است، تاکید کرد و گفت نیروهای یگان مهندسی نیز شب و روز برای حفظ جان نیروها و حفظ زیر ساخت ها در پی بمب گذاری خانه ها و راه ها و تمام اماکن خدماتی الرمادی از سوی داعش تلاش می کنند.

العبیدی با دادن مژده پیروزی قریب الوقوع بر تروریست های داعشی تاکی دکرد نیروهای شجاع ما که از حمایت رزمندگان شجاع داوطلب مردمی و عشایر برخوردار هستند، می توانند الانبار را پاکسازی کنند و این بشارت را به زودی به عراقی ها اعلام کنند.

انهدام مقرها و خودروهای داعش و آزادسازی ورودی شرقی الرمادی

نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی عراق توانسته اند ورودی شرقی الرمادی را از سیطره تروریست های داعشی خارج کنند.

از سوی دیگر جنگنده های عراقی با تکیه بر اطلاعات دقیق، ضربات ویرانگری به داعش وارد کرده اند به طوری که روز گذشته شمار زیادی از تروریست های داعشی در این حملات به مواضع و مقرهای آنها در حصیبه و اطراف شهر الخالدیه و والرمادی به هلاکت رسیدند و چند خودرو بمب گذاری شده و مراکز فرماندهی داعشی ها منهدم شد.

پاکسازی تمام روستاهای اطراف فلوجه 

سخنگوی وزارت دفاع عراق تاکید کرده است تمام روستاهای اطراف شهر فلوجه از لوث تروریست های داعشی پاکسازی شده و امنیت پایگاه هوایی بلد هم به طور کامل تامین شده است.

نصیر نوری محمد در خصوص عملیات آزادسازی الانبار گفت اوضاع امنیتی عالی است و شاهد ضربات نیروی هوایی به داعش بوده ایم و پیشروی در محورهای مختلف ادامه دارد و تمام روستاهای اطراف فلوجه در چهار طرف آن کاملا پاکسازی شده است و فلوجه در حال حاضر در محاصره کامل است و تنها مرکز شهر در اشغال باقی مانده است.

وی در خصوص محور الرمادی اظهار داشت نیروهای نظامی به چند کیلومتری مرکز الرمادی رسیده اند و بخشی از این نیروها توانسته اند از محورهای دیگر نفوذ کنند و عملیات بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش می رود با توجه به این که تروریست ها به شیوه بمب گذاری تمام اماکنی که انتظار می رود نیروهای نظامی به آن مناطق برسند، متوسل شده اند.

باندهای داعشی همچنین از غیرنظامیان به عنوان سپرانسانی برای مانع تراشی در برابر پیشروی نیروها استفاده می کنند واین عامل سبب کندی حرکت و همچنین محتاطانه عمل کردن نیروها شده است.

مشارکت مردم الانبار در عملیات آزادسازی استان خود

سخنگوی وزارت دفاع عراق در خصوص مشارکت مردم استان الانبار در عملیات پاکسازی استانشان از لوث داعش خاطر نشان کرد اوضاع بسیار آشفته و پیچیده است و شاهد کوچ و مهاجرت از این استان بودیم، اما طی هفته های گذشته هزاران نفر از مردم استان آموزش دیدند و تسلیح شدند و در حال حاضر در کنار نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی قرار دارند و نقش های مهمی در عملیات آزادسازی ایفا می کنند.

هلاکت 18 تک تیرانداز داعشی در شرق الرمادی

خبر دیگر این که، در عملیات نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی در شرق الرمادی واقع در 110 کیلومتری غرب بغداد، 18 تک تیرانداز داعشی به هلاکت رسیدند.

یک منبع امنیتی به المدی پرس گفت نیروهای امنیتی توانستند طی عملیات پاکسازی ساختمان های واقع در مناطق حصیبه و المضیق در شرق الرمادی، 18 تک تیرانداز داعشی از جمله شش زن را به هلاکت برسانند.

خاطر نشان می شود عملیات مشترک نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی برای آزادسازی کامل استان الانبار به ویژه شهرهای الرمادی و فلوجه از اشغال تروریست های تکفیری داعش از روز دوشنبه بیست و دوم تیر برابر با 13 جولای جاری آغاز شد. در این عملیات بزرگ، 10 هزار نیروی داوطلب مردمی از گروه های مختلف شرکت دارند.

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور وعده داده است که از تروریست های داعش در صحنه های نبرد انتقام گرفته شود.

وی گفته بود نیروهای مسلح و نیروهای داوطلب مردمی و عشایر، شکست های پیاپی را به دشمن وارد می کنند و جنایات گروه بزدل داعش در هدف قرار دادن غیرنظامیان بی دفاع تنها سبب افزایش پافشاری و عزم ما در پیگرد و بیرون راندن آنها از تمام خاک عراق خواهد شد.

هسته رسانه های جنگ هم از تمام رسانه های عراق خواسته است از نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی در نبرد آزادسازی الانبار حمایت کنند.

استان الانبار در حال حاضر شاهد درگیری های شدید میان نیروهای عراقی و تروریست های داعشی است. تکفیری ها با توطئه و همدستی برخی عناصر خیانتکار بر مناطقی از استان از جمله الرمادی و فلوجه سیطره یافته اند. با این حال از آغاز عملیات آزادسازی الانبار، صدها داعشی کشته و یا زخمی شده اند.

داعش 70 درصد از مواضع خود در الرمادی را از دست داد

خبر دیگر این که، منابع عراقی گفته تروریست های داعشی، 70 درصد از مواضع خود در مرکز الانبار را به سبب حملات شدید نیروهای امنیتی از دست داده اند و نیروهای امنیتی هم توانسته اند بر مواضع استراتژیک در حصیبه در شرق الرمادی مسلط شوند.

به گفته این منابع، 12 تروریست داعشی در این حملات کشته و پنج مقر و دو خودرو بمب گذاری شده آنها در شرق الرمادی منهدم شده است.

دلایل عدم ورود نیروهای مردمی به فلوجه

شورای نیروهای داوطلب مردمی تاکید کرده است عملیات آزادسازی الانبار هنوز آغاز نشده است و آن چه در حال حاضر انجام می شود، جداسازی شهرهای اصلی از یکدیگر است و ورود به فلوجه به یک تصمیم سیاسی نیاز دارد.

"کریم النوری" سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی تاکید کرد عملیات نظامی در الانبار هنوز آغاز نشده است و آن چه در حال انجام است، عملیات مقدمه سازی برای محاصره فلوجه است و این شهر عملا از چهار طرف محاصره شده و از الرمادی و الکرمه جدا شده است.

النوری افزود نیروهای مشترک توانسته اند برخی شهرها را پاکسازی کنند، اما ورود به فلوجه به زمان و تصمیم سیاسی نیاز دارد.

وی از فراهم شدن زمینه خروج ساکنان از منطقه الفلاحات خبر داد و گفت عملیات نظامی برای جداسازی شهرهای الانبار مانند الرمادی و الصقلاویه با هدف مقدمه سازی برای ورود به این شهرها انجام می شود.

ارزیابی شورای الانبار از عملیات نظامی در این استان

معاون رئیس شورای استان الانبار تاکید کرد عملیات نظامی آزادسازی این استان، نتایج خوبی خواهد داشت و مردم از همه نیروهای شرکت کننده در عملیات استقبال می کنند.

"فالح العیساوی" به هماهنگی بالا میان تمام نیروهای نظامی در عملیات آزادسازی الانبار اشاره کرد و گفت همه این نیروها تحت فرماندهی عملیات مشترک فعالیت می کنند.

به گزارش تسنیم، العیساوی که با الفرات گفت وگو می کرد، افزود مردم الانبار از عملیات نظامی نیروهای امنیتی، نیروهای داوطلب مردمی و عشایر استقبال می کنند و همزمان شاهد هماهنگی بالایی میان تمام بخش ها هستیم و فرمانده نیروی زمینی و فرماندهان نظامی دیگر از پایگاه الحبانیه بر روند عملیات نظارت می کنند.

العیساوی پیشتر از نزدیک بودن زمان فروپاشی نهایی باندهای تروریستی داعش در فلوجه والرمادی در نتیجه تنگ تر شدن حلقه محاصره داعشی ها و پیشروی گسترده نیروهای امنیتی و مردمی و موفقیت آنها در آزاد کردن مناطق اطراف شهرها و منزوی کردن داعشی ها خبر داده بود.

هلاکت 23 داعشی در غرب الانبار

خبر دیگر این که، 23 تروریست داعشی در حمله هوایی ارتش عراق به ستونی از خودروهای آنها در غرب الانبار به هلاکت رسیدند.

به گزارش تسنیم به نقل از الفرات، یک منبع امنیتی در این باره گفت جنگنده های ارتش، ستونی از خودروهای باند تروریستی داعش را در منطقه البوحیاه در شهرستان حدیثه در غرب الانبار هدف قرار دادند که به هلاکت 23 تروریست منجر شد.

ورود حیدرالعبادی به پایگاه الحبانیه در غرب عراق

اسکای نیوز عربی هم از ورود غیر منتظره حیدرالعبادی نخست وزیر عراق به پایگاه نظامی الحبانیه و نشست وی با فرماندهان عالی رتبه نظامی و امنیتی خبر  داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت