حماسه ۲۴ خرداد مرهون حضور جوانان بود/ جوانان ایران در دنیا بی‌نظیرند

حماسه 24 خرداد مرهون حضور جوانان بود/ جوانان ایران در دنیا بی‌نظیرند

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حماسه ۲۴ خرداد مرهون حضور جوانان بود و در خلق این عظمت جوانان نقش‌آفرین بودند و حتی مشوق دیگران برای حضور در انتخابات بودند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز سه‌شنبه در پنجمین جشنواره اجتماعی حضرت علی‌اکبر(ع) که در مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار شد، ضمن تبریک روز جوان و میلاد حضرت  علی‌اکبر(ع) به انتخابات 24 خرداد اشاره کرد و گفت: 24 خرداد یک روز تاریخی و سرنوشت‌ساز برای انقلاب اسلامی شد و به گفته ولی امر مسلمین سحرهای دشمنان باطل شد.

وی افزود: تلاش فزاینده‌ای که دشمنان در طول 35 سال و بخصوص در 4 سال اخیر کردند تا انقلاب را در دنیا منزوی کنند و تا حدی هم موفقیت‌هایی را نیز کسب کردند، اما همه آنها با انتخابات شگفت‌انگیز روز جمعه باطل شد و زمینه برای استقبال گسترده از انقلاب فراوانتر شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه با انتخابات 24 خرداد شاهد تحولات بزرگی در د نیا خواهیم بود، گفت: همه پیروزی‌هایی که کسب کردیم را مدیون هوشیاری، آمادگی و در صحنه بودن ملت ایران می‌دانیم و باید قدر سرمایه‌های انسانی را بدانیم. در تمام طول تاریخ هیچ ملتی را به عظمت ملت ایران نخواهید یافت و باید این موفقیت‌ها را پایدار کرد.

به گفته سردار نقدی یکی از عوامل پایدار کردن موفقیت ایرانیان، مستلزم توجه ویژه به قشر جوانان است. تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهند که دانشمندان تاریخ بزرگترین کشورها در سنین جوانی به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند و علم پیشرفت خود را مدیون جوانان جامعه است.

وی تصریح کرد: توجه به قشر جوانان برای تعیین آینده جامعه بسیار مهم است و باید تمرکزی عمیق بر این لایه اجتماعی داشته باشیم. اگر در عرصه هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، هوا و فضا می‌بینیم که پیش‌برندگان اصلی جوانان هستند، نباید احساس کنیم که این امر یک استثناء است، بلکه یک قاعده است و باید به این لایه از قشر جوان توجه کرد. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان به تلاش دشمنان برای به بی‌راهه کشاندن جوانان اشاره کرد و افزود: جوانان در این سن فکر نکنند که به حال خود واگذار شده‌اند. بیشترین تمرکز دشمن بر جوانان است تا آنها را زمین‌گیر کند. اگر می‌بینیم که در کشورمان 700 تن مواد مخدر کشف شده است، دست آمریکای جنایتکار را مشاهده می‌کنیم که با حضور در کشورهای همسایه و چند برابر تولیدات خشخاش انبوهی از مواد مخدر را برای مبارزه با نسل جوان صادر می‌کنند. 

سردار نقدی با بیان اینکه در توجه به جوانان ما تنها نیستیم و شیطان هم سرمایه‌گذاری فراوانی کرده است، افزود: باید برنامه‌ریزی قوی  برای این قشر داشته باشیم و یاس‌پراکنی‌ها برای نسل جوان و نوجوان برای متفاوت بودن با نسل انقلاب نشان می‌دهد دشمنان در رسیدن به اهدافشان موفق نبوده‌اند.

وی در ادامه بر همین اساس انتخابات 24 خرداد را یکی از این آزمون‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: حماسه 24 خرداد مرهون حضور جوانان بود و در خلق این عظمت جوانان نقش‌آفرین بودند و حتی برای دیگران برای حضور در انتخابات مشوق بودند. 

سردار نقدی با بیان اینکه سال گذشته اتفاقاتی افتاد که فهمیده‌های نسل چهارم انقلاب خود را نشان دادند، تصریح کرد: شهیدان دانش‌آموز چابهاری یکی از این نمونه‌ها بودند که وقتی دیدند تروریست آمریکایی برای بمب‌گذاری خود را به مسجد می‌رساند، با علم به اینکه می‌دانستند که او به مواد منفجره مجهز است، خود را به آن تروریسم چسباندند تا آسیبی به مردم نرسد و کام شیرین شهادت را بنوشند. 

وی در همین اساس اضافه کرد: رامین رسولی جانباز فتنه 88 از دیگر نمونه‌‌های ایثارگری بود و البته نمونه بالاتر از آن که امروز در جمع ما نیست، همسر این جانباز عزیز رامین رسولی است. بعد از جانبازی وی با او ازدواج کرد و بدون هیچ چشمداشتی همانند دوران دفاع مقدس خود را آماده ایثار کرد. 

سردار نقدی با بیان اینکه دنیا و آمریکا باید بداند با این جوان‌ها مواجه است و ما باید قدر این جوانان را بدانیم، گفت: وظیفه ما است که چنین جوانهایی را به دستگاه‌های دولتی و غیردولتی معرفی کنیم تا جامعه از ظرفیت‌های آنها بهره‌مند شود و رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی کنند. 

وی خاطرنشان کرد: در دنیا چنین جوان‌هایی وجود ندارد و این صرفا متعلق به ایران اسلامی است. باید جوانها را معرفی کرد که دنیا بفهمند که علی‌اکبرها افسانه نیستند و حقیقت هستند و فقط و فقط اسلام می‌تواند آنها را خلق کند و شجره طبیه بسیج یک نمونه از آن است. 

سردار نقدی در پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم بذری که در دل جوانان و نوجوانان ما افکنده می‌شود به بذر اسلام ناب محمدی متصل باشد و این رسالت دین عزیز ما است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon