ناطق نوری خواستار تشکیل دولت "وحدت ملی" شد

ناطق نوری خواستار تشکیل دولت "وحدت ملی" شد

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام ناطق نوری در پیامی به حسن روحانی تأکید کرد: پاسخ درخور به اعتماد کم‌نظیر ملت ایران، به معرض گذاردن نمایشی شکوهمند از وحدت و یک‌پارچگی در سطح نخبگان سیاسی متعهد کشور از همه طیف‌ها و سلایق برای تشکیل یک دولت وحدت ملی است.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق‌نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی، ضمن تبریک به حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب تأکید کرد که پاسخ درخور به اعتماد کم‌نظیر ملت ایران، به معرض گذاردن نمایشی شکوهمند از وحدت و یک‌پارچگی در سطح نخبگان سیاسی متعهد کشور از همه طیف‌ها و سلایق برای تشکیل یک دولت وحدت ملی است.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

برادر گرامی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهور منتخب

انتخاب شایسته و به‌حق جنابعالی که با خلق یک حماسه بزرگ همراه شد، یک بار دیگر امید را در دل‌های ایرانیان جاری ساخت و کالبد جامعه را جانی دوباره بخشید.

ملت بزرگ ایران این بار با تشخیص درست و درک جامع از شرایط حساس کشور، با پشت کردن به دوران بی‌صداقتی و عوام‌فریبی و با این انتخاب هوشمندانه، عنان مدیریت اجرایی کشور را به دست شخصیتی سپرده است که نماد اعتدال عقلایی، اصلاح‌طلبی حقیقی و اصولگرایی واقعی گردیده است.

پاسخ درخور به این اقبال و اعتماد کم‌نظیر ملت ایران، به معرض گذاردن نمایشی شکوهمند از وحدت و یک‌پارچگی در سطح نخبگان سیاسی متعهد کشور از همه طیف‌ها و سلایق برای تشکیل یک دولت وحدت ملی است که آرزوی همه دلسوزان بوده و هم اینک به‌برکت این خواست عمومی و در سایه مشی اعتدالی حضرتعالی، امکان تحقق یافته است.

فراخوان مجدد نیروهای باتجربه و فن‌سالاران برآمده از تجربه بزرگ انقلاب و نظام اسلامی، انتظار به‌حقی است که اینک به‌دست شما ممکن گردیده است؛ نیروهایی که وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب، بارها به اثبات رسانیده‌اند، آنها که آرزوی بزرگشان اعتلای نظام اسلامی است، همان‌گونه که مخوف‌ترین کابوسشان شکست این یادگار خمینی کبیر است.

می‌دانم که از دشواری‌های پیشِ‌رو، آگاهی کامل دارید و باخبرم که از فقر اخلاقی حاکم بر فضای عمومی کشور و به‌خصوص در حیطه سیاست‌ورزی این روزها، در رنجید همچنان که از فقر اقتصادی مردم. باور دارم که وضع نابسامان معیشت مردم، آشفتگی‌های فرهنگی، شکاف‌های اجتماعی موجود، مهجوریت کارشناسی، روزمرّگی در تصمیمات مجریان، بی‌قانونی، فساد اداری، رانت‌خواری، وضع نابسامان سیاست خارجی، همه و همه از یک‌سو و از سوی دیگر گوشه‌نشینی نیروهای کارآزموده و وفادار نظام، که کلید حل همه این مشکلات بوده‌اند، پیوسته روح شما را نیز چون دیگر دلسوزان، در این سالها آزرده است و خوب می‌دانم که جنابعالی نیز چنانچه در مناظرات هم بیان کردید سینه‌ای پردرد دارید.

اما در اینجا مایلم با اطمینان بگویم همان‌گونه که می‌دانید آنچه از خرابی‌ها می‌توان شمرد در برابر همت بلند و اراده آهنین این مردم و تصمیمی که برای رسیدن به فرداهای بهتر و ساختن ایرانی آباد گرفته‌اند، رنگی و وزنی نخواهند داشت.

ایمان راسخ دارم که در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و همین‌طور درایت جنابعالی، روزهای روشن‌تر این مرز و بوم، از راه خواهد رسید.

در پایان ضمن تبریک فراوان به حضرتعالی، صمیمانه برایتان آرزوی توفیق و سربلندی دارم و از خدای بزرگ مسئلت می‌نمایم که همراه و یاورتان باشد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon