موانع بیمه طلایی فرهنگیان را برطرف کردیم/ حتی یک نیروی شرکتی نداریم

موانع بیمه طلایی فرهنگیان را برطرف کردیم/ حتی یک نیروی شرکتی نداریم

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال نماینده تاکستان گفت: امروز در کشور حتی یک نیروی حق‌التدریسی و شرکتی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش که برای پاسخگویی به سوال رجب رحمانی نماینده تاکستان در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس حضور یافته بود، در پاسخ به سوال این نماینده درباره نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان گفت: از 25 هزار نفری که طی سال گذشته در دانشگاه فرهنگیان قبول شدند، 79 درصد آنان معدل بالای 17 و بقیه معادل بالای 14 داشتند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش با کمک مجلس توانست دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را بعد از قبولی بورسیه کند و به استخدام درآورد تا بحث‌هایی مثل حق‌التدریسی دیگر وجود نداشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز افراد با عزت وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شود و با عزت از دانشگاه بیرون می آیند. لذا بنده از مجلس شورای اسلامی، کمیسیون تلفیق و کمیسیون آموزش برای تخصیص اعتبار به دانشگاه فرهنگیان تشکر می‌کنم، چرا که آنها به سخنان رهبری معظم انقلاب لبیک گفتند.

حاج‌بابایی با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان سالانه 25 هزار دانشجو می‌پذیرد اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا قبولی‌های دانشگاه از همه مناطق باشد و توان خود را به کار گرفتیم تا هیچ کسی بدون ضابطه وارد نشود و همه افراد از شرایط لازم استفاده کنند و مصاحبه و آزمون در این دانشگاه نیز بر اساس یک حرکت عدالت‌خواهانه باشد.

وی ادامه داد: بنده در زمان وزارتم همه قوانینی که در مجلس تصویب شده را صددرصد اجرا کردم و لذا امروز حتی یکنفر حق‌التدریسی یا شرکتی در کشور نداریم و لذا اگر چنین موردی وجود داشته باشد نماینده آن شهر می‌تواند به من یادداشت بدهد تا آن مشکل را به سرعت حل کنم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت پاداش آخر خدمت فرهنگیان، گفت: امسال کمیسیون تلفیق 200 میلیارد تومان برای این امر اختصاص داد. این در حالی است که سال گذشته پرداخت پاداش آخر خدمت 29 هزار نیروهای این وزارتخانه نزدیک به 800 میلیارد تومان شد. البته در حال حاضر همه استانها پاداش آخر خدمت را دریافت کردند و اگر مناطقی باقی مانده، باید این پرداخت انجام شود.

حاج‌بابایی افزود: ما موانع پیش‌روی بیمه طلایی فرهنگیان را برطرف کردیم و با وجود اینکه در گذشته باید 40 هزار تومان توسط کارمندان این وزارتخانه برای بیمه طلایی فرهنگیان پرداخت می شد، اما ما یک سوم آن را کاهش دادیم و بیمه طلایی فرهنگیان به جز دندانپزشکی که 200 هزار تومان و عینک که 50 هزار تومان است، در دیگر موارد بدون سقف است.

وی تصریح کرد: ما معلمی را داشتیم که 76 میلیون تومان هزینه درمان او شده است و بیمه طلایی فرهنگیان آن را پرداخت کرده است و هیچ موردی نبوده که بیمه پرداخت نکرده باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اعتقاد ما این است که در کشور نباید معلم بلاتکلیف وجود داشته باشد، لذا با همکاری مجلس و دولت امروز در سطح کشور دیگر معلم بلاتکلیف نداریم و هر کسی که دارای ردیف حقوقی در وزارت آموزش و پرورش بوده مشکلی نداشته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon