سلطه برلین بر اروپا عامل تقویت نیروهای راست افراطی


سلطه برلین بر اروپا عامل تقویت نیروهای راست افراطی

خبرگزاری تسنیم: رئیس فراکسیون حزب چپ آلمان در مقاله‌ای انتقاد شدیدی را به سیاست‌های برلین در اروپا وارد کرد و سلطه دولت آلمان بر این اتحادیه را عامل تقویت نیروهای راست افراطی دشمن با اروپا دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "گرگور گیزی" رئیس فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان در مقاله‌ای که در روزنامه "تاگس اشپیگل" به چاپ رسیده است شدیدا به مواضع دولت آلمان در قبال یونان انتقاد وارد کرده و تاکید کرد: دولت آلمان در برخورد با یونان سازش ناپذیر بوده و به ترس ها و نگرانی ها دامن می زد. دولت آلمان نیروهای راستگرای افراطی در اروپا را تقویت کرده است.

دولت سیریزای یونان در راستای دستیابی به آرزوی خود برای غلبه بر بحران بدهی ها خود، یک توافق قابل قبول برای همه طرف ها را مورد مذاکره قرار داد که ( به جای موفقیت) بیشتر شکست خورد. مقصر چنین شرایطی یونان نیست. بلکه علت اصلی این بحران عدم تمایل دولت آلمان برای حتی فکر کردن به راه دیگری برای حل مسئله بدهی های یونان است.

این سیاستمدار بلند پایه حزب چپ آلمان در بخش دیگری از این مقاله تصریح کرد که اتحادیه اروپا در حالتی قرار گرفته است که در آن برخی کشورها خودخواهانه با یکدیگر رقابت می کنند. یک جامعه هماهنگ که در آن دستاوردهای همکاری، برای توسعه زندگی اقتصادی و بازسازی زیر ساخت های عمومی و سیستم های امنیت اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد باید جایگزین اروپای فعلی شود.

وی در بخش دیگری از این مطلب نوشت: مسئله تنها یونان نیست، بلکه فرانسه و ایتالیا هم هست. آنچه که من را بسیار نگران کرده است سیاست های مرکل و وزیر دارایی وی است.

"گرگور گیزی" برتری و سلطه آلمان در اروپا را عامل شکل گیری احزاب ضد اروپایی از جمله حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" و تقویت نیروهای راست افراطی دشمن با اروپا از جمله حزب جبهه ملی فرانسه دانست.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب تاکید کرد که نقش هژمونی آلمان در اروپا تا ابد خوب پیش نمی رود. کشورهای دیگر اروپایی خواهان اروپای آلمانی نبوده و در برابر این مسئله از خود دفاع می کنند. آلمان در حال حاضر از یک فقدان اعتبار شدید رنج می برد که مردم ما باید هزینه آن را پرداخت کنند. در حال حاضر آلمان به عنوان برنده به نظر می رسد. اما برنده ای که نمی تواند پیروزی های خود را متوقف کند بعدها بازنده خواهد بود. من امیدوارم که یک آلمان اروپایی تا این حد واضح دست نیافتنی باقی نماند.

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت