همه مشکلات کشور به سبب زاویه پیدا کردن از رهنمودهای مقام معظم رهبری است

همه مشکلات کشور به سبب زاویه پیدا کردن از رهنمودهای مقام معظم رهبری است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه مشهد با اشاره به برخی مشکلات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، گفت: همه مشکلات کشور ناشی از زاویه پیدا کردن از رهنمودهای رهبری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، آیت الله احمد علم الهدی عصر امروز در بخش علمی همایش گرامی‌داشت سفر مقام معظم رهبری به آذربایجان شرقی، با بیان اینکه وابستگی به جریان ولایت و رهبری، یک ایده سیاسی و دکترین فکری و اجتماعی نیست، اظهار داشت: ولایت فقیه واقعیتی است که مبنای اصلی باورمندی‌های دینی و توحیدی ماست.

وی در بیان فلسفه ولایت فقیه، گفت: پروردگار در آیات قرآن کریم، در حالی که نعمت رسالت، نعمت فراگیر برای نوع انسان است ولی بر مومنین منت می گذارد که با همه فراگیری بر کل بشر منت نمی‌نهد.

امام جمعه مشهد، با اشاره به آیه « یا ایها الذین آمنوا لا تبطلوا صدقاتکم بالمن والاذی » که در آن منت گذاشتن، جریانی غیر ارزشی عنوان شده است، افزود: منت گذاردن عاملی است که ارزش دست گیری و کمک را از بین می برد، در حالی که خداوند در برابر رسالت پیامبر منت می گذارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه منت گذاردن بر اساس آیات قرآن کریم بر کسانی صحیح است که از این نعمت حداکثر استفاده را برده‌اند، خاطرنشان کرد: نزول آب برای کشاورز قابل منت گذاری است ولی منت گذاری آب به خانواده‌ای که سیل تمام موجودی آن را ویران کرده است، قابل منت گذاری نیست.

آیت الله علم الهدی در آیه « لقد من الله علی المومنین»، جامعه هدف منت‌گذاری را جامعه مومنان در شکل اجتماعی آن دانست و گفت: رسالت پیامبر فقط بیان حلال و حرام و خواندن پیام الهی و رفتن نبود، بلکه اصل این است که هم وحی را برساند و از مردم برای خدا با فردسازی و جامعه سازی، بنده سازی کند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت اجتماعی و تاسیس امت پیامبر باید مانند وحی و قرآن پیامبر، بعد از پیامبر نیز ادامه یابد، افزود: همانطور که برای قرآن پیامبر تاریخ انقضایی نیست، مدیریت اجتماعی نیز در کنار قرآن، باید در جوامع بشری حاکم شود.

امام جمعه مشهد، تصریح کرد: در زمان امروز که امام زمان به خاطر رسالت جهانی سازی در دسترس نیست، این امامت ولایت فقیه متبلور می شود و این، تداوم مدیریت اجتماعی پیامبر در جامعه است که نه یک دکترین سیاسی بلکه یک وظیفه دینی است.

وی افزود: با این اوصاف مسأله ما نظام ولایی یا لیبرال بودن نیست، بلکه مسلمان یا غیر مسلمان بودن است که بیان کنندگان بحث لیبرال دموکراسی، بیش از 50 درصد رسالت پیامبر را انکار می‌کنند.

وی مدیریت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ولی فقیه را در کشور یادآور شد و با تاکید بر اینکه همه مشکلات کشور از زاویه پیدا کردن از رهنمودهای رهبری است، اظهار داشت: هیچ نقص و کسری در ارایه طریق و رهنمود از سوی نداریم، بلکه مجریان رهنمودهای رهبری از آن زاویه پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه در کنار مدیریت ‌اقتصاد و سیاست، فرهنگ نیز باید مدیریت شود، تصریح کرد: ‌همان نظامی که مدیر اقتصاد است، باید مدیر فرهنگ هم باشد، در مدیریت فرهنگی کشور دچار مشکل هستیم، چرا که در کنار هر فرهنگ‌سازی باید پدافند فرهنگی باشد.

امام جمعه مشهدمقدس با اشاره به اینکه اگر پدافند را نداشتیم، نمی‌توانیم هنجارهای الهی را پیاده کنیم و این، در سایه مدیریت فرهنگی است، اظهار داشت: متولیان فرهنگ جامعه در مورد پدافند فرهنگی احساس مسولیت نمی‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اصل استکبار ستیزی را به عنوان اصل اساسی انقلاب اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با راهکارهای دقیق و جزئی، راهبردها را ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: دو سال است که مقام معظم رهبری با ارائه راهکارهای جزئی در اقصاد خرد و کلان، الگوی راهبردی اقتصاد مقاومتی را تبیین کردند ولی در اجراء، زاویه دارند و هنوز اقدام موثری صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
فلای تو دی