تیم امداد کوهستان به جنگل‌های الوار گرمسیری اعزام می‌شود


تیم امداد کوهستان به جنگل‌های الوار گرمسیری اعزام می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک گفت: با هدف کنترل و کاهش خسارت‌های ناشی از آتش سوزی جنگل‌های الوار گرمسیری، تیم امداد کوهستان به این منطقه اعزام می‌شود.

علی قلاوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک، اظهار داشت: از میزان خسارت وارد شده به جنگل های الوار گرمسیری پس از ایجاد آتش سوزی در این منطقه گزارشی در دست نیست.

وی گفت: با توجه به نوع پوشش گیاهی منطقه و شدت آتش سوزی  و میزان گرمای آب و هوای کنونی حاکم بر اقلیم منطقه، میزان خسارت های وارده به جنگل های الوار گرمسیری  افزایش یافته است.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک عنوان کرد: با هدف اطفا حریق و کاهش خسارت بر بستر طبیعی این منطقه، تیم های امداد و نجات  جمعیت هلال احمر شهرستان به حالت آماده باش در آمده است.

وی افزود: یک فروند بالگرد با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان به محل حادثه،  برای بررسی وضعیت آتش سوزی و شدت آن اعرام شده است.

قلاوند بیان کرد: پس از بررسی های به عمل آمده و در صورت لزوم تیم امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر نیز با تمامی تجهیزات و نیازهای اطفا و مهار آتش سوزی، به محل حادثه اعزام خواهد شد.

وی گفت: از علت آتش سوزی اطلاعی در دست نیست ولی براساس پیش بینی های به عمل آمده، آتش سوزی مجدد جنگل های الوار گرمسیری اندیمشک از گرمای باقی مانده آتش سوزی دو روز پیش  این بخش از شهرستان ناشی شده که با توجه به پوشش کوهستانی منطقه و وجود شرایط ناپایدار جویی به دیگر بخش های این جنگل گسترش و منتقل شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک عنوان کرد:  تمامی تیم های امداد و نجات شهرستان با هدف کنترل و کاهش خسارت های احتمالی ناشی از آتش سوزی جنگل‌های الوار گرمسیری از تمانی ظرفیت خود، به جهت اطفا حریق مناطق جنگلی الوار گرمسیری استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به علت عدم توجه به رعایت مقررات زیست محیطی و کمبود تجهیزات و امکانات امداد جنگل های الوار گرمسیری از ابتدای امسال، در چند مرحله دچار آتش سوزی شده‌اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
فلای تو دی