ساخت و سازهای غیرمجاز بر روی زمین‌های کشاورزی خلخال تخریب می‌شود


ساخت و سازهای غیرمجاز بر روی زمین‌های کشاورزی خلخال تخریب می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان خلخال گفت: برای مقابله با تغییر کاربری اراضی و زمین‌های کشاورزی و باغی ۱۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز بر روی زمین‌های کشاورزی شهرستان خلخال تخریب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خلخال، علی نظری ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در خلخال اظهار داشت: با توجه به اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مقام معظم رهبری بوده باید تلاش و جدیت بر مقابله با این امر باشد.

وی از تشدید برخورد با عوامل تغییر کابری اراضی و زمین‌های کشاورزی، باغی و فضای سبز در شهرستان خلخال خبر داد و افزود: در این راستا تمامی بناهایی که به این منظور احداث شده باشد تخریب شده و با عوامل این امر برخورد قانونی انجام می‌شود.

نظری با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه بیان کرد: در حال حاضر حکم تخریب 14 بنای احداث شده بر روز زمین‌های کشاورزی در حاشیه راه‌های خلخال به خوجین و هشتجین از سوی مقامات قضایی صادر شده که انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات قانونی هر چه زودتر انجام شود و جهاد کشاورزی در این زمینه اقدام به تخریب این بناها و ساختمان‌ها کند.

فرماندار شهرستان خلخال تصریح کرد: در حوزه تخریب اراضی احداث شده در زمین‌های زراعی و باغی هیچ مسئولی در شهرستان حق کوتاهی نداشته و باید برای مقابله با این معضل که مشکلات فراوانی را در حوزه‌های مختلف و به ویژه از لحاظ زیست‌محیطی و کشاورزی به بار می‌آورد تمامی مسئولان مربوطه تلاش و جدیت کنند.

وی با بیان اینکه هرگونه تنظیم سند و قرارداد مبنی بر تغییر کاربری اراضی توسط بنگاه‌های معاملات املاک غیرقانونی است، گفت: ادارات و شرکت‌های برق، آب، فاضلاب، گاز و مخابرات نیز حق واگذاری انشعاب به این بناها را نداشته و قبل از انشعاب باید استعلام‌های مربوطه را از جهاد کشاورزی انجام دهند تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

نظری اطلاع‌رسانی و آگاهسازی عمومی را در این زمینه موثر و کارآمد دانست و افزود:  باید در مورد عواقب این امر و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی به مردم اطلاعات درست و جامعی ارائه شود چرا که این امر تاثیر بسزایی در پیشگیری از تخریب اراضی کشاورزی و باغی داشته و می‌توان شاهد همکاری و مشارکت هر چه بیشتر مردم در این حوزه بود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon