همایش ملی "شناخت اخلاق و آداب رضوی" در شهرستان خمین برگزار می‌شود


همایش ملی "شناخت اخلاق و آداب رضوی" در شهرستان خمین برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ارشاد استان مرکزی گفت: شهرستان خمین میزبان همایش ملی "شناخت اخلاق و آداب رضوی" از سری برنامه‌های سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در بیت تاریخی حضرت امام‌خمینی(ره) می‌شود.

حسین شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، بااشاره به اهداف برگزاری همایش‌ملی"شناخت‌اخلاق و آداب رضوی" اظهار داشت: این همایش با هدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی بوده که این مهم یکی از اهداف جشنواره امام رضا(ع) نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: از آن‌جا که شهرستان‌خمین زادگاه بنیانگذار رهبرکبیر انقلاب اسلامی است و سابقه تاریخی و فرهنگی درخشانی دارد، مستعد برگزاری چنین برنامه‌های ملی است که در این رساتا تمامی دستگاه‌های استان باید تلاش خود را به کار گیرند تا این همایش ملی در 28 مردادماه در بیت تاریخی حضرت امام‌خمینی(ره) برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: همایش ملی"شناخت اخلاق و آداب رضوی" از سری برنامه‌های سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که امسال هم براساس سال‌های گذشته و با هدف تجلیل و تقدیر از محققان و پژوهشگران حوزه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

شاکری با اشاره به محورهای برگزاری این همایش گفت: بررسی مفاهیم و مبانی با موضوع توصیف مفهومی مدنیت و شهروندی و بازسازی آن بر اساس تعالین رضوی، حقوق و وظائف شهروندی با موضوع حقوق و وظایف شهروندی در تعالیم رضوی، وظایف متقابل شهروندان و حاکم در سیره و سخنان امام رضا(ع) و بازسازی نقش احزاب و گروه‌های سیاسی در حکومت‌از دیدگاه امام رضا(ع)، رابطه شهروندان و مدنیت‌در تعالیم امام رضا(ع) در مقایسه با جوامع مدرن امروزی و بررسی مبانی مدنیت و شهروندی بر اساس تعالیم رضوی در مقایسه با جوامع مدرن امروز و وظایف و حقوق شهروندان غیرمسلمان در سیره رضوی بخشی از محورهای همایش است.

وی افزود: رابطه قانون و آزادی از دیدگاه امام رضا(ع)، شهروند مطلوب از دیدگاه امام رضا(ع) و بررسی تاثیر نوع نظام حاکم بر وظایف و حقوق شهروندان از منظر امام رضا(ع)، سنجش و توسعه فرهنگ شهروندی با موضوع سنجش رفتارهای اجتماعی در سیره رضوی، ابزارهای کنترل اجتماعی و نظارت در مدنیت‌رضوی در مقایسه با جوامع مدرن امروزی و راه‌های نهادینه‌سازی فرهنگ مدنیت و شهروندی درسیره و سخنان امام رضا(ع)، آرمان‌ شهر رضوی با موضوع ویژگی‌های فرهنگ، نقش‌و جایگاه اقتصاد، حکومت‌و نظام سیاسی مطلوب در آرمان شهر رضوی بخش دیگری از محورهای همایش رضوی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از سیره امام رضا(ع) گفت: بایستی با بهره‌گیری از سیره امام رضا(ع) فرهنگ معرفتی اهل بیت(ع) را که نماینده صلح و دوستی است را به جهانیان معرفی کنیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon