محاکمه مجدد علاء و جمال مبارک به اتهام اختلاس از بیت المال

محاکمه مجدد علاء و جمال مبارک به اتهام اختلاس از بیت المال

خبرگزاری تسنیم: دادگاه جنایی قاهره محاکمه علاء و جمال پسران «حسنی مبارک» دیکتاتور سابق مصر در قضیه اختلاس از بیت المال و کلاهبرداری از بورس را به روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) موکول کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های خبری مصر، قاضی دادگاه جنایی قاهره رسیدگی به پرونده اتهامات علاء و جمال مبارک و 7 متهم دیگر از بازرگانان بزرگ از جمله حسن هیکل فرزند «محمد حسنین هیکل» روزنامه نگار مشهور مصری را به روز 10 اکتبر (18 مهر) موکول نمود.

بر اساس این گزارش، جلسه روز گذشته شاهد افشای اطلاعات شگفت انگیز درباره شیوه های متهمان برای کلاهبرداری از بورس و تصرف سهام بانک ملی مصر از جمله استفاده از اسامی همسران خود برای خرید بود.

در این جلسه هیئت منصفه دادگاه همچنین به اظهارات نماینده دادستانی کل گوش فرا دادند و وی در اظهارات خود خواستار اشد مجازات برای متهمان به دلیل اختلاس از بیت المال شد و گفت که این متهمان نزدیک به 7 درصد سهم بانک ملی را به روش غیر قانونی تصاحب کرده اند و هیچ کس بدون اطلاع و موافقت آنها حق خرید سهم بانک را نداشته است.

به گفته وی، این متهمان به طرز کاملا حرفه ای، هدفمند و غیر قانونی سهام بانک ملی را با نازل ترین قیمت تصاحب کرده و در این میان علاء مبارک بخشی از این سهام را به نام همسر خود خریداری کرده است.

هلاکت 15 فرد مسلح دیگر در شمال سینا

منابع مصری گزارش دادند که در جریان حملات علیه گروه های تروریستی در جنوب رفح و شمال سینا، 15 فرد مسلح کشته و 10 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

شمال سینا که در شرق مصر واقع شده است، مکان تجمع عناصر گروه تروریستی انصار بیت المقدس است که اخیرا نیز با داعش بیعت کرده و نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داده است و طی دو سال اخیر حملات زیادی را علیه نیروهای ارتش و پلیس مصر در منطقه سینا انجام داده که در نتیجه آن تعداد زیادی از این نیروها کشته و یا زخمی شده اند.

ارجاع تعدادی از رهبران اخوان به دادگاه جنایی به اتهام تحصن مسلحانه در رابعه العدویه

دادستانی کل مصر پرونده محمد بدیع رهبر جماعت اخوان المسلمین و تعدادی دیگر از رهبران این گروه را به اتهام تحصن مسلحانه در میدان رابعه العدویه به دادگاه جنایی ارجاع داد.

در بیانیه دادستانی کل آمده است که رهبر اخوان المسلمین و تعدادی از رهبران این جماعت به دلیل دست داشتن در رهبری تجمع مسلحانه و مشارکت در آن در میدان رابعه العدویه (شرق قاهره)، بستن راه، قتل عمد شهروندان و نیروهای پلیس، اقدام به قتل عمد و نیز به تعطیلی کشاندن تردد وسایل نقلیه، به دادگاه جنایی ارجاع داده شدند.

در این بیانیه آمده است که این متهمان جنایت های مذکور را در دوره بین 21 ژوئن 2013 تا 14 آگوست همان سال مرتکب شده اند.

این تصمیم دادستانی در حالی اتخاذ شد که تا دو روز دیگر دومین سالروز اقدام ارتش مصر علیه هواداران محمد مرسی نخستین رئیس جمهور منتخب مصر است که در میدان رابعه العدویه تحصن کرده بودند که طی آن صدها نفر کشته شدند.

فرمان السیسی برای ایجاد منطقه اقتصادی کانال سوئز

پس از گذشت چند روز از افتتاح کانال جدید سوئز، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دستور ایجاد منطقه اقتصادی کانال سوئز را صادر کرد.

بر اساس این فرمان ریاست جمهوری منطقه اقتصادی به مساحت 460 کیلومتر مربع در اطراف کانال سوئز ایجاد خواهد شد که به گفته دولت مصر از آن برای ایجاد یک مرکز بین المللی صنایع و ارائه خدمات لجستیک جهت جذب سرمایه گذاران خارجی بهره برداری خواهد شد.

منبع امنیتی آزادی رئیس حزب الوسط از زندان را تکذیب کرد

یک منبع امنیتی مصر تاکید کرد که ابو العلا ماضی رئیس حزب الوسط به دلیل عدم تکمیل تحقیقات دستگاه امنیت ملی، امروز چهارشنبه آزاد نخواهد شد.

وی افزود که ابو العلا یک شخصیت مشهور است و بایستی تحقیقات لازم جهت اطلاع از اینکه وی در پرونده های دیگر تحت تعقیب نیست، صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، دایره 10 دادگاه جنایی الجیزه روز دوشنبه حکم آزادی ابو العلا ماضی به شرط اقامت اجباری در خصوص اتهام وی به دست داشتن در حوادث خشونت بار و قتل تظاهرات کنندگان در اطراف دانشگاه قاهره، میدان النهضه و منطقه بین السرایات که در جریان آن 23 نفر کشته شدند، صادر کرد.

تعداد کشته های موج گرما در مصر به 40 نفر رسید

منابع مصری گزارش دادند که چندین منطقه در قاهره و الجیزه و دیگر استان ها همزمان با بالا بودن درجه حرارت و گرما با قطعی برق مواجه بودند و در همین راستا وزارت بهداشت نیز اعلام کرد که در نتیجه شدت گرما روز گذشته 19 نفر کشته و 92 نفر زخمی شدند که با احتساب این رقم موج گرما تا کنون جان 40 نفر را گرفته و 158 نفر نیز مصدوم شده اند.

بر اساس این گزارش، به دلیل قطعی برق مترو خط یک (حلوان- المرج) به مدت نیم ساعت از فعالیت بازماند که این امر خشم مسافران را به دنبال داشت و در نتیجه شدت گرما و ازدحام جمعیت تعدادی از مسافران از هوش رفته و دچار حالت خفگی شدند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت