ظریف: دستاورد ایران در پرونده هسته‌ای برای حل مشکلات منطقه حائز اهمیت است

ظریف: دستاورد ایران در پرونده هسته‌ای برای حل مشکلات منطقه حائز اهمیت است

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه کشورمان در دیدار با همتای سوری خود گفت که دستاورد ایران در پرونده هسته‌ای برای پیشبرد دیپلماسی و گفتگو در حل مشکلات منطقه بسیار مهم است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ظریف و آقای ولید معلم آخرین تحولات سوریه و روابط دو جانبه بحث و تبادل نظر نمودند. اقای ظریف با اشاره به ظرفیتهای جدید در صحنه های داخلی و بین المللی اظهار داشت شرایط و رخداد های جاری در منطقه بدرستی رویکرد های واقع بینانه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه داعش و اقدامات شنیع و هولناک آن، مخاطره واقعی جهانی شده است و اینک ملاحظه کنید نه تنها سوریه ، عراق، یمن ، ابنان ، تونس، و آمریکا فرانسه بلکه جدیداٌ ترکیه و عربستان را نیز با چالش حقیقی مواجه ساخته است.

آقای ظریف با تعیین تحولات جاری گفت ما راحل مسائل سوریه را راه حل سیاسی می دانیم و هیچ راه حل نظامی در ارتباط چشم انداز ندارد. به نظر جمهوری اسلامی ایران احترام به حاکمیت و تعیین سرنوشت سیاسی بر اساس آرای مردم و عدم دخالت خارجی در امور داخلی مردم بویژه اینکه چه کسانی رهبری سوریه را بعهده داشته باشند، این امر مربوط به شان مردم سوریه مسی باشد.

آقای ولید معلم با اشاره به دستاورد های بزرگ جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با پروژه هسته ای در عرصه جهانی و منطقه‌ای گفت: ما دستاورد های ایران را در خصوص پرونده هسته ای برای پیشبرد دیپلماسی و گفتمان گفتگو در حل مشکلات منطقه بسیار مهم و حائز اهمیت می دانیم.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت