رفع نواقص دو بیمارستان مهم تهران

رفع نواقص دو بیمارستان مهم تهران

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت طی بازدید از دو بیمارستان رازی و فارابی بر نوسازی و ارتقای کیفیت فضاهای فیزیکی و همچنین ارتقای هتلینگ این بیمارستان‌ها و همچنین گسترش تجهیزات و تکمیل نیروی تاکید کرد.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، سید حسن هاشمی  ظهر با حضور در بیمارستان رازی از بخش‌های اورژانس، بخش فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی، جراحی ترمیمی و درمانگاه پوست سریایی این بیمارستان  بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات بیماران و پرسنل این بیمارستان قرار گرفت.

وزیر بهداشت در جلسه ای مشترک با مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بر نوسازی و ارتقای کیفیت فضاهای فیزیکی و همچنین ارتقای هتلینگ این بیمارستان تاکید کرد.

هاشمی در این نشست با اشاره به اینکه در 20 سال گذشته خدمات پزشکی و درمانی در حوزه پوست پیشرفت‌های  چشمگیری داشته است بر لزوم توسعه خدمات این حوزه در آینده نیز تاکید کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه روزانه 2 هزار نفر به بیمارستان تخصصی رازی مراجعه می‌کنند، گفت: لازم است که بخش‌های تخصصی این بیمارستان گسترش یابد و اعتبارات لازم برای تحقق این امر از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران در نظر گرفته شده است.

هاشمی بر لزوم تغییر کاربری زمین این بیمارستان و همکاری شهرداری در این زمینه تاکید کرد و با اشاره به ضرورت حضور و مشارکت خیرین در این پروژه  تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های خیرین در این زمینه استفاده کرد تا رغبت بیشتری برای ورود به دیگر پروژه ها داشته باشند.

در این بازدید محمد حاجی آقاجانی معاون درمان، ایازی قائم مقام وزیر در امور مشارکت‌های اجتماعی و خیرین سلامت، امامی رضوی قائم مقام وزیر در امور دانشگاه‌ها و همچنین سردار اکبری و سردار صالحی از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا حضور داشتند.

ضرورت تجهیز بخش اورژانس بیمارستان فارابی

در این راستا هاشمی ظهر پس از بازدید از بیمارستان تخصصی پوست رازی به بیمارستان فارابی رفت و از بخش‌ اورژانس در حال ساخت این بیمارستان بازدید کرد.

وزیر بهداشت عنوان کرد: با توجه به اهمیت بیمارستان فارابی به عنوان قطب چشم پزشکی کشور باید اورژانس این بیمارستان با بهترین تجهیزات و نیروی انسانی تکمیل شود تا پاسخگوی نیازهای بیماران در آینده باشد.

جباروند، رئیس بیمارستان چشم پزشکی فارابی نیز با بیان اینکه این بیمارستان نخستین و تنها قطب چشم پزشکی کشور است، افزود: در این بیمارستان خدمات روز چشم پزشکی به بیماران ارائه می‌شود و 50 تا 60 درصد اساتید این بیمارستان به صورت تمام وقت ارائه خدمت می‌کنند.

جباروند خاطرنشان کرد: پروژه ساخت اورژانس این بیمارستان به متراژ 35 هزار متر و با برآورد هزینه‌ای حدود 90 میلیارد تومان و در بازه زمانی 3 تا 4 ساله اجرا می‌شود که طی آن 120 تخت بیمارستانی به ظرفیت بیمارستان اضافه خواهد شد. در این بازدید بحث‌های کارشناسی در خصوص تکمیل پروژه بخش اورژانس از نظر مالی و فنی صورت پذیرفت.

به گزارش وزارت بهداشت، در این بازدید نیز محمد حاجی آقاجانی معاون درمان، ایازی قائم مقام وزیر در امور مشارکت‌های اجتماعی و خیرین سلامت، امامی رضوی قائم مقام وزیر در امور دانشگاه‌ها، شهردار منطقه 11 و علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و  تعدادی از مسئولان و مدیران وزارت بهداشت حضور داشتند.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
فلای تو دی