۹۰ درصد اعتبارات امام‌زاده محمد بن حسن (ع) از محل نذورات مردمی است


90 درصد اعتبارات امام‌زاده محمد بن حسن (ع) از محل نذورات مردمی است

خبرگزاری تسنیم: مسئول بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: ۱۰ درصد از کل اعتبارات امام‌زاده محمد بن حسن (ع) از محل اعتبارات ملی و ۹۰ درصد از کل مبلغ پروژه از محل نذورات مردم بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از الیگودرز، مسلم رضایی در مراسم افتتاحیه آستان امامزاده محمد بن حسن (ع) شهرستان الیگودرز، اظهار داشت: آغاز عملیات عمرانی  استان امامزاده محمد ابن حسن (ع) سال 92 بود و در شهریورماه  سال 93 به اتمام رسید که در این عملیات بیش از هزار مترمکعب خاک‌برداری انجام‌شده است.

وی افزود: زیربنای کل پروژه هزار و 432 مترمربع است که به‌صورت میانگین برای هر مترمربع یک‌میلیون و 450 هزار تومان من هزینه شده است.

مسئول بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان بیان کرد: 10 درصد از کل اعتبارات پروژه امام‌زاده محمد بن حسن (ع) از محل اعتبارات ملی و 90 درصد از کل مبلغ پروژه از محل نذورات مردم بوده است.

وی عنوان کرد: این پروژه شامل دو اتاق دوربین مداربسته؛ ساختمان اداری، حسینیه، دارالشفاء خواهران و برادران است که خود در استان کار جدیدی به‌حساب می‌آید.

رضایی در رابطه با ویژگی‌های این پروژه بیان کرد: طراحی این پروژه بر اساس الگو گیری از حرم مطهر امام رضا (ع) و اباعبدالله (ع) است و حفظ بقعه قدیمی به‌عنوان یک اثر تاریخی و قدیمی در زیر ساختمان جدید از دیگر کارهایی است که سبب خاص شدن این امام‌زاده در استان می‌شود.

وی بابیان اینکه ایجاد دارالشفاء و استفاده از سبک معماری ایرانی اسلامی در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف از دیگر ویژگی‌های این امام‌زاده است، تصریح کرد: صحن امام‌زاده از صحن حرم امام علی (ع) در نجف اشرف الگوبرداری شده است.

مسئول بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان خاطرنشان کرد: استفاده از المان‌های تاریخی مانند شیر سنگی که در این شهرستان نشان از قدرت و اقتدار دارد در ضلع شرقی این امام‌زاده حفظ‌شده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
فلای تو دی