ارتقا کیفیت آموزشی مدارس اولویت برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش است


ارتقا کیفیت آموزشی مدارس اولویت برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش است

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای برنامه ششم توسعه از ابتدای سال ۹۵ گفت: سند تحول بنیادین نظام آموزشی با جوهره کیفیت‌بخشی و عدالت آموزشی مبنای تدوین برنامه ششم توسعه در آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لارستان، علی‌‌اصغر فانی صبح امروز در ششمین همایش تخصصی جوان و اندیشه در لار با بیان اینکه در دولت یازدهم تلاش بر ارتقاء کیفیت و جوهره آموزش گذاشته شده است، اظهار داشت: سند تحول بنیادین نظام آموزشی با جوهره کیفیت‌بخشی و عدالت آموزشی مبنای تدوین برنامه ششم توسعه در آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه سال 95 نخستین سال برنامه ششم است و آموزش و پرورش برنامه خود را براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آغاز می‌کند، گفت: درصورتی که از آموزش‌وپرورش و برنامه‌های آن حمایت شود، سند تحول نظام آموزشی به مدارس راه پیدا می‌کند و سبب ارتقا کیفیت آموزشی می‌شود.

فانی با اشاره به مردمی بودن همایش جوان و اندیشه لارستان افزود: از این حرکت مردمی حمایت می‌شود و امیدوارم که این حرکت مردم لارستان در تمام کشور تسری یابد و در تمام کشور اجرا شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این همایش عامل مهمی در تربیت نیروی انسانی کارآمد است، خاطرنشان کرد: شرط توسعه‌یافتگی یک کشور منابع انسانی توانمند، مومن، باانگیزه و متخصص است و نتیجه این همایش وقتی بالنده شوند خود را نشان می‌دهد.

فانی با اشاره به گزارش بانک جهانی و تقسیم‌بندی سرمایه‌ کشورها تصریح کرد: سرمایه انسانی، سرمایه طبیعی مانند نفت و منابع زیرزمینی و سرمایه فیزیکی مانند کارخانه جاده و غیره  همه سرمایه‌های یک کشور برای توسعه‌یافتگی است اما در همان گزارش عامل اصلی توسعه یافتگی را سرمایه انسانی می‌داند. 

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سهم سرمایه انسانی ایران در آن گزارش 34 درصد اعلام شده، گفت: اگر ما به دنبال توسعه یافتگی هستیم باید سرمایه انسانی را رشد دهیم و یکی از عوامل موفقیت در مسئله هسته‌ای سرمایه انسانی ما در بخش هسته‌ای بود. 

فانی خاطرنشان کرد: دنیا درک کرده که ما یک کشور هسته‌ای هستیم و علم هسته‌ای که در اختیار کشور ما است دشمنان را به میز مذاکره نشاند و به تفاهم رساند.

وی خطاب به دانش‌اموزان حاضر در همایش تصریح کرد: برای ارتقا ایران اسلامی و تداوم راه شهدا تلاش کنید و بدانید که مسئولان به اتکا نیروهای جوانی مانند شما در مواضع بین المللی محکم ایستادند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش به دلیل گستردگی 40 میلیون از جمعیت را به طور مستقیم مخاطب خود قرار داده است هر تصمیمی در آن که گرفته شود 40 میلیون را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

جمشید جعفرپور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش، نیز در این همایش با بیان اینکه محور توسعه انسان‌های فرهیخته هستند، گفت:  انسان اگر توسعه یافته نباشد نمی‌تواند جامعه را توسعه دهد و برای این امر به دو بال دانش و تعهد نیاز دارد.

وی افزود: انسان با دو بال دانش و تعهد است که می‌تواند به مقصد درست برسد و آموزش و پرورش باید به هر دو بال مجهز باشد تا بتواند جامعه را به سمت توسعه پیش ببرد.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس با اشاره به ادای احترام وزیر آموزش و پرورش به مقام شامخ علما و شهدا خاطرنشان کرد: این حرکت نماد این است که آموزش و پرورش در کنار علم آموزی به شهدا و علما و حرکات معنوی هم توجه دارد.

وی با اشاره به توجه مردم لارستان به علما خاطرنشان کرد: مردم لارستان به مسائل علمی و تخصصی و معنوی توجه دارند و به حرکت زیر سایه علما و معنویت عادت دارند و با وجود اینکه چند سال از ارتحال آیت‌الله آیت‌اللهی و آیت‌الله موسوی لاری می‌گذرد مردم هنوز با این افراد ارتباط معنوی دارند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon