مجمع ملی جوانان در مشهد تا دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود

مجمع ملی جوانان در مشهد تا دو ماه آینده راه‌اندازی می‌شود

رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد از تشکیل مجمع ملی جوانان در مشهد تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: تشکیل این مجمع نتیجه حضور معاونان گروه مشاوران جوان در اجلاس جوانان مراکز استان‌های کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به نقل از پایگاه اطلاع‌‌رسانی شهرداری مشهد، هادی قاسم‌پور اظهار داشت: پس از تصمیم‌گیری و جمع‌بندی تجارب مختلف در حوزه جوانان و ارایه مدل توسط خانه شهریاران تهران و گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد در اجلاس جوانان مراکز استان‌های کشور، مقرر شد مجمع ملی جوانان تا دو ماه آینده در مشهد تشکیل شود.

وی به برگزاری جلسه‌ای در حاشیه این اجلاس با حضور ریاست شورای عالی استان‌ها اشاره کرد و افزود: به پیشنهاد گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد، گروه مشاوران جوان شورای عالی استان‌ها تعریف و مقرر شد در برخی سفرهای استانی شورای شهرستان‌ها، نماینده گروه نیز جهت معرفی و ارایه مدل گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد حضور یابد.

رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد در ادامه بیان کرد: طرح تشکیل گروه مشاوران جوان در شهرداری‌ها، توسط شورای شهرستان مشهد آماده‌سازی و پس از بررسی آن در شورای عالی استان، به کمیسیون فرهنگی، برنامه و بودجه مجلس جهت ابلاغ و تصویب ارایه می‌گردد، تا به صورت قانونی و رسمی گروه مشاوران جوان در شهرداری‌های کشور شکل گیرد.

قاسم‌پور مهمترین آورده گروه را تثبیت و انتشار گروه در کل کشور دانست و گفت: بهره‎گیری از ظرفیت شورای عالی استان‌ها به عنوان تنها نهاد کشور که قادر به ارایه مستقیم طرح یا لایحه قابل اجرا به مجلس است، ظرفیت بزرگی است.

وی اذعان کرد: نخستین دستورکار، آماده‌سازی طرحی در خصوص گروه مشاوران جوان جهت ارایه به شورای شهرستان‌ها است که پس از تصویب در شورای عالی استان‌ها پیگیری و جهت تصویب نهایی به مجلس ارائه می‌شود.

رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد تصریح کرد: مشارکت اعضای گروه در کارگروه‌های استان، برقراری ارتباط با حوزه شهری وزارت جوانان جهت معرفی آنان به نهادهای درخواست دهنده در حوزه مدیریت شهری، ارتباط با برخی کلانشهرها جهت معرفی رودرروی گروه مشاوران جوان از اقدامات انجام شده در حاشیه اجلاس جوانان مراکز استان‌های کشور بود.

قاسم‌پور ضمن تشکر از حضور همکاران اعزامی از گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد به اجلاس تهران خاطرنشان کرد: برکات این سفر در حوزه انسجام، همراهی و همدلی خودش را نشان داد و ارتباطات، شناسایی و مشخص کردن جایگاه گروه مشاوران، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پیدا و پنهان گروه در قیاس با سایر فضاها و توانمندی قله بودن را مزیت اینگونه سفرها برشمرد.

وی اظهار کرد: معرفی گروه مشاوران جوان به مدیران، نمایندگان و افراد نخبه حاضر در نشست به صورت چهره به چهره، توزیع جزوه معرفی گروه مشاوران جوان بین حضار، نمایندگان و مدیران حاضر در نشست و توضیح نحوه و کارکرد مدل گروه، تصویب معرفی گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد در اجلاس روسای شوراهای استان‌ها در مشهد، جمع‌بندی اجلاس در مراسم اختتامیه و قرائت آن توسط تیمی متشکل از نمایندگان مشهد و... از دیگر اقدامات و مصوبات این سفر است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon