روستائیان خراسان‌شمالی از راه‌اندازی اقامتگاه‌های «بوم‌گردی» استقبال نکردند‌

روستائیان خراسان‌شمالی از راه‌اندازی اقامتگاه‌های «بوم‌گردی» استقبال نکردند‌

سرپرست معاونت گردشگری‌ اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: متأسفانه روستائیان این استان از راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی استقبال نکردند.

قدیر افروند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: تاکنون کمتر از 10 متقاضی برای گرفتن مجوز و راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها در روستاها به این اداره‌کل مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: این در حالی است که ظرفیت‌های مناسبی در روستاها و مناطق نمونه گردشگری در استان وجود دارد و اجرای طرح راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز در سایر استان‌ها بسیار موفق بوده است.

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار داشت: اقامتگاه‌های بوم گردی یا همان مسافرخانه‌های روستایی، نقش بسیاری در توسعه صنعت گردشگری دارند.

وی افزود: راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها، می‌تواند زمینه و شرایط مناسب برای خدمات به گردشگران و طبیعت گردان و اقامت در روستاها را فراهم آورد و علاوه بر آن، سبب رونق اقتصادی و اشتغال در روستاها می‌شود.

افروند تصریح کرد: مسافران علاوه بر اقامت در روستاها از غذاهای سنتی و بومی هر منطقه استفاده می‌کنند و این امر به‌نوبه خود سبب توسعه روستاها می‌شود.

وی درباره اقدامات در دست پیگیری در این اداره کل اظهار داشت: در خراسان شمالی در تلاش هستیم تا این اقامتگاه‌ها در تمام روستاهایی که ظرفیت و شرایط آن وجود دارد، راه‌اندازی شود اما باوجود مزایای فراوان، روستائیان تاکنون استقبال خوبی از آن نداشته‌اند.

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: هشت روستا در هشت شهرستان استان شناسایی و در اولویت اجرای اقامتگاه‌های بوم گردی قرار گرفته‌اند که روستای اسفیدان در بجنورد، روئین در اسفراین، اسطرخی در شیروان، درکش در مانه وسملقان، میاندشت در گرمه و استاد در فاروج ازجمله این روستاها هستند.

به گفته وی در شهرستان راز و جرگلان نیز روستاهای دویدوخ و راستقان و در شهرستان جاجرم، روستاهای تبر و چهاربید ظرفیت‌های لازم در این زمینه وجود دارد.

سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: متقاضیان اجرای راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی، تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت دریافت می‌کنند.

افروند درباره حمایت مسئولان از توسعه گردشگری و طبیعت‌گردی در روستاهای استان اظهار داشت: متأسفانه برخی نسبت به برگزاری نشست‌های کمیته توسعه گردشگری روستایی بی‌توجه هستند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
فلای تو دی