۳۵ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی شدند

35 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی شدند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۸۰ هزار نفر معلم در مقطع ابتدایی در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: در سال گذشته ۳۵ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد دیمه‎ور صبح امروز در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها در دبستان دخترانه شاهد سمیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال 7 میلیون و 300 هزار دانش آموز مقطع تحصیلی ابتدایی سال جدید را آغاز می‌کنند که جمعیت پایه اول ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته بین 25 تا 30 هزار افزایش داشته است.

وی با اشاره به دانش آموزان بازمانده از تحصیل افزود: خوشبختانه در سال گذشته همکاران ما تلاش زیادی در این راستا انجام دادند که 35 هزار دانش آموز ترک تحصیل به عرصه دانش و علم بازگشتند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال هم شناسایی دانش آموزان ترک تحصیل در دستور کار است و در بخش تغییر کتب درسی امسال کتاب کلاس پایه پنجم تغییر کرده که در این راستا معلمان آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند.

دیمه‌ور افزود: برای توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی تمامی معلمان 6 سال خدمت و زیر 6 سال در جریان دوره آموزشی قرار می‌گیرند که در این راستا آموزش‌های لازم به آنها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه معلم رکن اصلی نظام است، اظهار داشت: توانمندسازی معلمان همواره از خواسته‌های ما است و امسال در حوزه پیش دبستانی با همکاری سازمان بهزیستی کشور تعامل برقرار کردیم که  تمامی مراکزی که مجوز برای دوره پیش دبستانی داشتند از امروز تا 45 روز به سامانه غیر دولتی آموزش و پرورش مراجعه و کارت خود را تمدید کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام پرسنل آموزش و پرورش اعم از معلم و غیره یک میلیون نفر است که معلمان مقطع ابتدایی 380 هزار نفر و تعداد معلمان مقطع ابتدایی که سر کلاس درس می‌‎دهند 320 هزار نفر است.

دیمه‌ور با بیان اینکه معلم دوره ابتدایی به ویژه پایه اول از تخصص ویژه برخوردار است، افزود: معلمانی که از طریق تربیت معلم وارد سیستم آموزش و پرورش می‌شوند آموزش‌های لازم را فرا گرفتند اما معلم‌هایی که از طریق آزمون و دانشگاه وارد آموزش و پرورش شدند، باید آموزش‌هایی را فرا بگیرند.

وی با اشاره به کمبود معلم در حوزه ابتدایی اظهار داشت: در مقطع ابتدایی کمبود نیروی انسانی داریم و اما امسال با کمک معلمان در پایه متوسطه و سیاست‌های چند معلمی در پایه‌های 5 و 6 ابتدایی مشکل و کمبود را برطرف ساختیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته در مقطع پیش دبستانی 670 هزار نوآموز داشتیم که پیش بینی می‌کنیم امسال این جمعیت 20 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon