دانشکده علوم انسانی دانشگاه حضرت معصومه(س) قم افتتاح شد


دانشکده علوم انسانی دانشگاه حضرت معصومه(س) قم افتتاح شد

آیین افتتاح دانشکده علوم انسانی دانشگاه حضرت معصومه (س)، روز چهارشنبه با حضور معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، صبح امروز با حضور معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، همچنین علیرضا باقری ثالث رییس دانشگاه حضرت معصومه(ص)، دانشکده علوم انسانی این دانشگاه تک جنسیتی افتتاح شد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم، ضمن تقدیر و تشکر از رییس دانشگاه حضرت معصومه، همکاران ایشان و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که با کمک مردم این دانشگاه بیش از پیش توسعه یابد و طرح‌های توسعه‌ای آن به بهره برداری برسد.

معاون اداری مالی و ومدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه قم به دلیل خصوصیاتی که دارد، مردم از سراسر کشور علاقمند تحصیل دخترانشان در این شهر هستند، اظهار داشت: قم به دلیل امنیت و آسایش و عفاف و حجابی که برخوردار می‌باشد، باعث شده است خانواده‌ها برای تحصیل فرزندان خود در قم اطمینان خاطر داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت مالی دولت و محدودیت‌های مالی، گفت: با وجود این محدودیت‌ها، طرح‌های این نوع دانشگاه‌ها را در اولویت قرار داده‌ایم و خوسبختانه ردیف متمرکزی برای خیرین در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه این وزارتخانه از طرح‌هایی که به 50 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده باشد حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: هیئت امنای خیرین دانشگاه حضرت معصومه(س) کمک کند تا خیرین جذب شوند و اگر طرحی به 50 درصد پیشرفت فیزیکی برسد، مابقی را ما انجام خواهیم داد.

امید با بیان اینکه محور فعالیت‌های ما در این دو سه سال اخیر خیرین بوده‌اند، افزود: پیشرفت‌های خوبی نیز در این زمینه داشته‌ایم و همه دانشگاه‌ها تشویق شده‌اند تا بنیاد حامی خیرین داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اکنون دو سوم دانشگاه‌های کشور دارای بنیاد حامی خیرین هستند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر توسعه علم و فناوری تاکید دارند و البته در این راه به کمک مردم و خیرین نیاز داریم.

معاون وزیر علوم گفت: اکنون در نقاط مختلف کشور بیش از صد هزار متر مربع فضای آموزشی با کمک خیرین آماده افتتاح داریم و هفته آینده 20 هزار متر مربع فضای آموزشی که با کمک خیرین آماده شده است در تهران به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به کمک‌های خیرین در کشور در توسعه فضاهای آموزشی و دانشگاه‌ها گفت: انتظار از قم بیش از هر شهری است تا با کمک خیرین شاهد توسعه زیرساخت‌ها و مراکز آموزش عالی این شهر باشیم.

دانشکده علوم انسانی دانشگاه حضرت معصومه(س) 9 ماه زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری رسید

رییس دانشگاه حضرت معصومه نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز روز تاریخی است زیرا در سایه زحمات همکاران بنده و حمایت مسوولان استانی، دانشگاه حضرت معصومه(س) ورود خود را به سایت اصلی جشن می‌گیرد.

علیرضا باقری ثالث ابراز امیدواری کرد که در این روزهای عزیز به برکت این ایام این دانشگاه و کل جامعه اسلامی ایران شاهد موفقیت‌های بهتری در تمامی عرصه‌ها باشند.

وی خطاب به معاون اداری مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حقیقت نفس حضور حضرتعالی در این دانشگاه مهر تاییدی است، البته مشکلات زیادی داریم و شما انشالله در جهت رفع مشکلات این دانشکده کمک می‌کنید.

باقری ثالث تصریح کرد: معاون وزیر علوم به جز تلاش برای افزایش بودجه آموزش عالی، در ایجاد ظرفیت‌های جدید بسیار موفق بودند و رایزنی‌های خوبی داشته‌اند و یکی از آن‌ها ایجاد مجمع خیرین هست.

وی با بیان اینکه حضور و حمایت شما و مسوولان استانی برای ما مثمر ثمر است، گفت: طرح دانشکده علوم انسانی، 9 ماه زود‌تر از موعد مقرر به بهره برداری رسید و برای دانشجویان در سال تحصیلی جاری آماده شده است.

باقری ثالث از کسری اعتبار بودجه برای این دانشگاه خبر داد و ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مسوولان استانی این کسری بودجه جبران شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم این دانشگاه بعنوان یک مولود انقلاب سالیان سال مثمر ثمر باشد افزود: در پنجمین سال نوبت برای اعتبارات در حوزه تربیت بدنی قرار داریم و انشالله این اعتبارات هر چه زود‌تر به دست ما برسد که از نیازهای اساسی ما در این بخش می‌باشد.

60 هزار دانشجو در قم مشغول به تحصیل هستند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین ضمن تقدیر از تلاش‌های دکتر باقری ثالث رییس دانشگاه حضرت معصومه(س) در راستای توسعه این دانشگاه گفت: وضعیت بودجه‌های دولتی به گونه‌ای است که برای توسعه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به کمک خیرین نیازمندیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی با بیان اینکه در زمانی 43 درصد کمبود پزشک عمومی در کشور داشتیم افزود: به برکت انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت علوم مختلف و دانشگاه‌ها و مراکز علمی در کشور هستیم.

وی اظهار داشت: اگر دانشمندانی در رشته‌های مختلف نداشته باشیم وابسته می‌شویم و اگر دانشمندان خوبی داشته باشیم نیازی به دیگران نداریم.

نمایده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز بالای 60 هزار دانشجو فقط در قم تحصیل می‌کنند و نیاز بود بستری برای خواهران در زمینه دانشگاه‌های تک جنسیتی فراهم شود.

به گفته وی دانشگاه‌های تک جنسیتی از لحاظ علمی رشد بهتری دارند و از همه کسانی که زمینه تاسیس چنین دانشگاهی را فراهم کرده‌اند تشکر می‌کنم.

آشتیانی گفت: ما در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنم تا دولت بتواند در حوزه آموزش عالی موفقیت‌های بیشتری داشته باشد و شاهد توسعه بیش از پیش علم و فناوری در کشور باشیم.

انتهای پیام/

افتتاح دانشکده علوم انسانی دانشگاه حضرت معصومه(س) قم
افتتاح دانشکده علوم انسانی دانشگاه حضرت معصومه(س) قم
پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
فلای تو دی