آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع پلدختر مهار شد

آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع پلدختر مهار شد

آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه‌های معمولان پلدختر مهار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، آتش‌سوزی سه منطقه از شهرستان پلدختر پس از گذشت چندین ساعت مهار شد.

عباس محمودی بخشدار معمولان در رابطه با آتش‌سوزی جنگل‌های پلدختر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سه آتش‌سوزی در دو کوه جداگانه این بخش در جنگل‌ها و مراتع کوه‌های معمولان به وقوع پیوست.

وی بابیان اینکه این دو آتش‌سوزی در کوه‌های چوک سبز علی و لاهور بخش معمولان از توابع شهرستان پلدختر به وقوع پیوست، افزود: صعب‌العبور بودن منطقه و نبود امکانات و نیروی انسانی و گرمای طاقت‌فرسای تابستان اطفای حریق در این مناطق را با مشکل مواجه ساخت.

بخشدار معمولان عنوان کرد: تیم امدادی از جمله نیروهای مردمی، منابع طبیعی، شهرداری معمولان و دهیاران به منطقه اعزام‌شده‌اند که با تلاش آن‌ها آتش‌سوزی جنگل معمولان پس از 97 ساعت مهار شد.

وی بیان کرد: نخستین آتش‌سوزی ساعت 20 روز سه‌شنبه 31 شهریورماه در کوه اطراف روستای چوک سبز علی به وقوع پیوست که با تلاش گسترده نیروهای مردمی و امدادی در ساعت 8 صبح  چهارشنبه یکم مهرماه پس از 12ساعت  مهار شد.

محمودی با اشاره به اینکه دومین آتش‌سوزی ساعت 8 صبح روز چهارشنبه یکم مهرماه آغاز و تا ساعت چهار بامداد شنبه چهارم مهرماه پس از 44 ساعت  خاموش شد، اظهار داشت: آتش‌سوزی سوم در کوه لاهور روستای بن تومان دو بخش معمولان ساعت 11 صبح شنبه چهارم مهرماه آغاز و ساعت چهار بامداد  امروز پس از  41ساعت مهار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این سه آتش‌سوزی 20 هکتار از جنگل‌ها و مراتع کوه‌های بخش معمولان پلدختر طعمه حریق شد و از بین رفت.

بخشدار معمولان اظهار داشت: هنوز علت آتش‌سوزی در کوه‌های معمولان مشخص نیست و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در تلاش برای شناسایی عامل و یا عوامل آتش‌سوزی در منطقه است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon