ارسال بیش از ۷۰ مقاله به دبیرخانه همایش ورزش‌های ساحلی چابهار

ارسال بیش از 70 مقاله به دبیرخانه همایش ورزش‌های ساحلی چابهار

خبرگزاری تسنیم: دبیرعلمی نخستین همایش ورزش‌های آبی و ساحلی چابهار گفت: تاکنون بیش از ۷۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ورزش‌های آبی و ساحلی چابهار ارسال شده است.

شهرام یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار، در حاشیه برگزاری مسابقات درون دانشگاهی دانشگاه دریانوردی چابهار اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش، شناساندن ورزش‌های آبی و ساحلی به جامعه علمی کشور و به دنبال آن باز کردن گرایشی در مقطع کارشناسی با عنوان رشته ورزش‌های آبی و ساحلی است.

وی افزود: با برگزاری این همایش امیدواریم بتوانیم این ورزش را به نحو احسن به جامعه ورزشی کشور بشناسانیم و رشته‌ای در همین گرایش در این دانشگاه داشته باشیم.

دبیرعلمی نخستین همایش ورزش‌های آبی و ساحلی چابهار بیان کرد: این همایش، 15 الی17 بهمن‌ ماه امسال در چابهار برگزار می‌شود.

یزدانی عنوان کرد: تاکنون بیش از 70 مقاله  از سراسر کشور به دبیر خانه این همایش رسیده و تقاضای تمدید مهلت مقالات بسیار زیاد است و تصمیم بر این گرفته شد که برای بار دوم تا 29 آذرماه امسال این مهلت را تمدید کنیم.

مدرس تربیت بدنی دانشگاه‌های چابهار، از آمادگی برای اسکان و محل برگزاری این همایش خبر داد و گفت: تمامی موارد به نحو بسیار خوبی برنامه‌ریزی و آماده شده است.

وی برگزاری این همایش را در بالا بردن  سطح علمی بسیار موثر دانست و افزود: علاوه بر اینکه ورزش‌های آبی و ساحلی جزو ورزش‌های مفرح هستند، جزو ورزش‌های مدال‌آور نیز به شمار می‌روند.

یزدانی به ظرفیت‌های چابهار اشاره و تصریح کرد: ورزش‌هایی از جمله والیبال و فوتبال ساحلی، قایق رانی، اسکی روی آب، جت اسکی و غواصی در این شهرستا ن با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود می‌تواند در سطح کشور و بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشد و قهرمانان مدال‌آوری را پرورش دهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، محورهای همایش را واکاوی سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با ورزش‌های آبی و ساحلی به عنوان برنامه راهبردی، جایگاه ورزش‌های آبی و ساحلی در چشم انداز 1404 برای ارتقا ورزش‌های آبی و ساحلی، زیرساخت‌های صنایع وابسته  به تولید ملی، اشتغال، اقتصاد، گردشگری، جایگاه سواحل مکران، تاثیر متقابل مناطق آزاد و ورزش‌های آبی و ساحلی و آسیب شناسی، فیزیولوژی ورزشی و... عنوان کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
خانه خودرو شمال
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon