الزهار: طرف‌های مرتبط با اسرائیل به دنبال متشنج کردن رابطه حماس و قاهره هستند

الزهار: طرف‌های مرتبط با اسرائیل به دنبال متشنج کردن رابطه حماس و قاهره هستند

خبرگزاری تسنیم: محمود الزهار، عضو دفترسیاسی حماس ضمن تمجید از مقامات مصری برای بازگشایی گذرگاه رفح تاکید کرد: حماس اختلاف سیاسی و امنیتی با مصر ندارد و این طرف‌های مرتبط با اسرائیل هستند که به دنبال متشنج کردن رابطه حماس با قاهره هستند.

محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» بازگشای گذرگاه رفح را اقدامی قابل تقدیر دانسته و گفت از همه طرفهایی که برای بازگشایی این گذرگاه تلاش کردند، قدردانی می‌کنیم .

وی افزود: بازگشایی گذرگاه رفح  از این نظر قابل تقدیر است که در راستای خدمت به مسائل انسانی بوده و باید به طور کامل از اختلافات سیاسی متمایز باشد.

الزهار که با خبرنگار فارس در غزه گفت‌وگو می‌کرد،  ابراز امیدواری کرد که طرف مصری برای بازگشایی دائمی گذرگاه رفح تصمیم گیری کند زیرا این گذرگاه تنها مجرای تنفسی برای اهالی غزه است.

وی هرگونه اختلافات سیاسی یا امنیتی بین حماس و قاهره را تکذیب کرده و یادآور شد همان طرفهایی که به همکاری با اسرائیل معروف بوده اند، در صدد متشنج کردن فضا بین حماس و مصر هستند.

واکنش گروه‌های مختلف فلسطینی به بازگشایی 2 روزه گذرگاه رفح

 مقامات مصری امروز (دوشنبه) و فردا گذرگاه رفح را باز کردند. این اقدام پس از هفته‌ها انتظار فلسطینی‌ها انجام شد. گروه‌های مختلف فلسطین آن را مثبت اعلام کردند و خواهان استمرار این اقدام شدند.

جهاد اسلامی فلسطین: سفر هیأت ما به قاهره مثبت بود

«داوود شهاب» مسئول رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این باره گفت: سفر هیأت جهاد اسلامی به قاهره در هفته گذشته بسیار مثبت بود به ویژه در مسائل مربوط به روابط با مصر و پشتیبانی از مسأله فلسطین و کم کردن از رنج شهروندان فلسطینی در نوار غزه.

وی ضمن اشاره به اینکه بازگشایی موقت گذرگاه رفح از دستاورهای سفر جهاد به قاهره است، افزود: تلاش‌های جهاد در این حد محدود نمی‌شود و در آینده نتایج بیشتری از آن را خواهیم دید.

حماس: از جهاد اسلامی فلسطین متشکریم

«محمود الزهار» یکی از اعضای ارشد حماس نیز گفت: جای آن است که از تمام عاملان بازگشایی گذرگاه رفح به ویژه مصر و جهاد اسلامی تشکر شود اما مطلوب بازگشایی آن به صورت همیشگی است زیرا تنها دروازه نوار غزه به شمار می‌رودو سالانه 200 هزار فلسطینی از آن استفاده می‌کنند و منتظر باز شدنش هستند.

جبهه مردمی: بازگشایی موقت رفح گامی مثبت است

«کاید الغول» عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی فلسطین این اقدام را گامی مثبت اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد که این اقدام مقدمه بازگشایی دائمی آن شود زیرا بستن گذرگاه رفح باعث رنج بسیار شهروندان فلسطینی شده است.

جبهه دموکراتیک: امیدواریم بازگشایی موقت رفح مقدمه بازگشایی دائمی آن شود

«صالح زیدان» عضو جبهه دموکراتیک فلسطین نیز مانند جبهه مردمی این اقدام را گامی توصیف کرد و افزود: امیدواریم بازگشایی موقت رفح مقدمه بازگشایی دائمی آن شود.

کمیته‌های مقاومت مردمی: تلاش‌های جهاداسلامی جای قدردانی دارد

«ابومجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت مردمی در این باره گفت: تلاش‌هایی که جهاد اسلامی فلسطین برای بازگشایی رفح و کاستن از حجم محاصره غزه انجام داد جای قدردانی دارد.

وی افزود: این گام در مسیر صحیح است و گام‌هایی بیشتر از این از برادران مصری در راستای کمک به ملت فلسطین و کم کردن از محاصره آنها انتظار می‌رود.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت