اتحاد مسلمانان در رزو قدس رنگ و بوی الهی دارد


اتحاد مسلمانان در رزو قدس رنگ و بوی الهی دارد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه دهگلان گفت: توجه به مسئله فلسطین هر سال و همزمان با روز قدس در دل‌های مسلمانان زنده شده و اتحاد مسلمانان در این روز رنگ و بویی الهی به خود می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سسندج، ماموستا جمال جعفری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهگلان با تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمائی روز جهانی قدس اظهار کرد: مردم شهرستان دهگلان همیشه وفاداری خود را به انقلاب و نظام نشان داده‌اند.

وی گفت: مشارکت 87 درصدی مردم دهگلان در انتخابات ریاست جمهوری امسال و شرکت مردم در صحنه نشان داده که مردم وفادار به انقلاب و نظام بوده و مسئولان باید قدر این مردم را بدانند.

امام جمعه دهگلان با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام(ره) به عنوان روز قدس تصریح کرد: توجه به مسئله فلسطین هر سال همزمان با روز قدس در دل‌های مسلمانان زنده شده و اتحاد مسلمانان در این روز رنگ و بویی الهی به خود می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه روز قدس، روز مقابله مستضعفان با مستکبران است افزود: گرامی‌داشت این روز جهانی همواره مسئله بسیار مهمی بوده که البته اهمیت این مسئله در سال‌های اخیر با توجه به اوضاع منطقه بسیار حساس‌تر شده است.

ماموستا جعفری به راهپیمایی‌های پرشور روز قدس در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: با عنایات الهی مسلمانان جهان هر سال هوشیارتر و بیدارتر شده، قدم‌های خود را استوارتر می‌کنند و با حضور در صحنه علاوه بر اینکه خون تازه‌ای در شریان‌های امت‌های اسلامی به جریان در می‌آید، وحشت دنیای استکبار نیز دو چندان می شود.

پرداخت فطریه بر همه مسلمانان واجب است

امام جمعه دهگلان گفت با اشاره با احکام پرداخت فطریه گفت: پرداخت فطریه مشروط به گرفتن روزه نیست و بر همه مسلمانان واجب است.

وی افزود: در روز عید فطر برخی اعمال واجب و برخی مستحب است که اقامه نماز عید، مستحب و کامل کننده اعمال ماه رمضان است.

ماموستا جعفری زمان پرداخت فطریه را از شب عید اعلام کرد و گفت: پرداخت فطریه از زمان غروب آفتاب شب عید واجب می‌شود.

وی به مبلغ زکات اشاره کرد و گفت: مبلغی که باید برای زکات پرداخت شود، ارزش 3 کیلوگرم از گندم، برنج، خرما یا کشمش است.

امام جمعه دهگلان تصریح کرد: فطریه را باید به افراد فقیر پرداخت کرد و فقرای فامیل یا محل برای دریافت فطریه اولویت دارند اما در صورتی که فقیری را نمی‌شناسید می‌توانید زکات خود را  به کمیته امداد پرداخت کنید.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon