تغییر سالانه رنگ لباس فرم مدارس اشتباه است/اخبار خوبی از مینی‌بوس‌های سرویس مدارس شنیده نمی‌شود


تغییر سالانه رنگ لباس فرم مدارس اشتباه است/اخبار خوبی از مینی‌بوس‌های سرویس مدارس شنیده نمی‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار همدان گفت: تغییر رنگ لباس فرم و روپوش مدارس به صورت سالانه مناسب نیست و باید در این رابطه تجدید نظر شود چرا که امری اشتباه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در همدان، حسن قهرمانی مطلق صبح امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان اظهار کرد: تغییر رنگ روپوش دانش‌آموزش در هر سال تحصیلی هزینه‌های فراوانی به خانواده‌ها تحمیل می‌کند و از طرفی بسیاری از این روپوش‌ها قابل استفاده بوده و می‌توان در دو سال تحصیلی آن را پوشید.

وی تصریح کرد: با توجه به وضع معیشت مردم، مدیران مدارس نباید با تشخیص خود هر سال رنگ جدیدی را برای روپوش مدارس انتخاب کنند، آموزش و پرورش باید نسبت به این موضوع حساس بود و در صورت نیاز با چنین مدیرانی برخورد شود.

وی در ادامه از بهره‌برداری از پنج هزار واحد مسکن مهر در ماه آینده خبر داد و گفت: تحویل 5 هزار واحد مسکن مهر به افراد به معنی تشکیل 5 هزار خانواده در مناطق جدید است و باید آموزش و پرورش نسبت به نیازسنجی آموزشی این مناطق اقدام کند.

قهرمانی افزود: در برخی مناطق این امر در حال انجام است، اما آموزش و پرورش باید در تمام مناطقی که مسکن مهر در حال ساخت و تحویل است نیازسنجی کرده و در صورت نیاز باید مراکز آموزشی جدید احداث شود.

وی به خیران مدرسه‌ساز و اولویت کاری آنها نیز اشاره کرد و افزود: برای جانمایی محل احداث مدارس توسط خیرین، اولویت با نیاز آموزش و پرورش است و باید در زمان جذب افراد خیر نسبت به این توجه کرد.

فرماندار همدان بدهکاری برخی مدارس به شرکت‌های خدمات رسان همچون آب و برق را یکی از مشکلات موجود برشمرد و گفت: باید پیش از آغاز سال تحصیلی جدید نسبت به تسویه حساب کامل با این شرکت‌ها اقدام شود تا در زمان آغاز سال تحصیلی هیچ مدرسه‌ای با قطعی آب و برق مواجه نشود.

قهرمانی بر فرهنگ سازی نحوه مصرف در مدارس نیز تاکید و اظهار کرد: با توجه به وضعیت آب و مصرف انرژی در شهرستان، فرهنگ سازی در این خصوص در مدارس ضروری است.

وی به راه‌اندازی نمایشگاه عرضه کیف و کفش ولوازم‌التحریر در ماه آینده نیز اشاره کرد و گفت: شهریور ماه این نمایشگاه برپا می‌شود تا جو روانی گرانی نابجا و قیمت‌ها بشکند و خانواده‌ها بتوانند با قیمتی مناسب لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان را تهیه کنند.

فرماندار همچنین بر بازرسی و نظارت مداوم بر سرویس مدارس تاکید کرد و افزود: یک ماه نخست شورع سال تحصیلی سوریس مدارس به خوبی کار می‌کنند، اما پس از آن به دلایل مختلف افت کیفیت خدمات را شاهد هستیم.

قهرمانی گفت: باید بازرسی‌ها و نظارت بر سرویس مدارس به ویژه مینی‌بوس‌ها به صورت مداوم و در طول سال تحصیلی انجام شود، چرا که از بخش مینی‌بوس‌ها اخبار خوبی شنیده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: پیش از انتخاب افراد باید استعلام‌های لازم تهیه شود و با تشخیص صلاحیت، خودروها را به عنوان سرویس انتخاب کنید.

انتهای پیام / الف

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon