«نزول‌خوار» گیج می‌خورد/ «نزول‌خواری» بدتر از قتل و سرقت و فحشا + فیلم

«نزول‌خوار» گیج می‌خورد/ «نزول‌خواری» بدتر از قتل و سرقت و فحشا + فیلم

قرآن کریم برای «رباخواری» تعابیری چنان سنگین به‌کار برده که برای گناهانی چون فحشا، سرقت و حتی قتل به‌کار نبرده است. فیلم تفسیر آیه‌ای از قرآن که رباخوار را «گیج و تلوتلوخوران» توصیف می‌کند، را ببینید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پرونده ویژه «باجِ باجه» در خبرگزاری تسنیم تلاش دارد گفتمان نخبگان درخصوص لزوم تحول مسئله پول و بانک را منعکس نماید.

از صفحه این پرونده در خبرگزاری تسنیم اینجا (+) دیدن کنید.

در همین راستا، توجه به تعابیر کلام وحی درخصوص کج‌راهه ربا، بسیار تعیین کننده و راهگشاست. تعابیری که حتی برای گناهانی همچون قتل، سرقت و فحشا به‌کار نرفته است. یکی از آیاتی که در آن درخصوص ربا و رباخواری سخن رفته، آیه 275 از سوره مبارکه بقره است. در این آیه می‌خوانیم:

«اَلَّذینَ یَاکُلونَ الرِّبا لایَقومونَ اِلاّ کَما یَقومُ الَّذى یَتَخَبَّطُهُ الشَّیْطانُ مِنَ المَسِّ ذلِکَ بِاَنَّهُم قالوا اِنَّمَا البَیعُ مِثلُ الرِّبا و اَحَلَّ اللّهُ البَیعَ و حَرَّمَ الرِّبا فَمَن جاءَهُ مَوعِظَهٌ مِن رَبِّهِ فَانتَهى فَلَهُ ماسَلَفَ و اَمرُهُ اِلَى اللّهِ و مَن عادَ فَاُولئکَ اَصحـابُ النّارِ هُم فیها خالِدون»

ترجمه: کسانى که ربا مى‏‌خورند، برنمى‏‌خیزند مگر مانند کسى که بر اثر تماس شیطان، دیوانه شده است. این، به خاطر آن است که گفتند: «داد و ستد هم مانند رباست» در حالى که خدا بیع را حلال کرده، و ربا را حرام! و اگر کسى اندرز الهى به او رسد، و خوددارى کند، سودهایى که در سابق ( قبل از نزول حکم تحریم) به‌دست آورده، مال اوست؛ و کار او به خدا واگذار مى‏‌شود؛ اما کسانى که بازگردند (و بار دیگر مرتکب این گناه شوند)، اهل آتشند؛ و همیشه در آن مى‏‌مانند.

ذیلاً تفسیر حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی، از این آیه را ببینید.

انتهای پیام/*

واژه های کاربردی مرتبط
واژه های کاربردی مرتبط
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه