مراسم شبیه خوانی هشتم محرم در بازار سرپوشیده اراک


مراسم شبیه خوانی هشتم محرم در بازار سرپوشیده اراک

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ارشاد مرکزی گفت: مراسم شبیه خوانی روز سه شنبه ۲۱ آبان ماه مصادف با هشتم محرم در بازار سر پوشیده اراک برگزار می شود .

مصطفی مشایخی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم از اراک، با اشاره  به نحوه برگزاری این مراسم اظهار کرد: برنامه تعزیه خوانی در بازار سرپوشیده اراک به نحوی اجرا می شود که اجرا کنندگان آن در حال حرکت و در مسیر ابتدا تا انتهای بازار به اجرای تعریه می پردازند.

وی افزود: با توجه به هجمه های فراوانی که توسط دشمنان علیه دین، مذهب و به‌ویژه فرهنگ عاشورای حسینی انجام می شود می بایست به فرموده حضرت امام(ره)، مردم به همان روش سنتی، عزاداری ها و مراسمات مذهبی را پررنگ و باشکوه هر چه تمام تر برگزار کنند.

مدیرکل ارشاد مرکزی با تأکید بر ترویج فرهنگ عاشورایی گفت: یکی از این مراسمات برگزاری آیین تعزیه خوانی است که چون به صورت زنده برگزار می شود باعث تداعی شدن واقعه عاشورا در ذهن مخاطبانش می شود و علاوه بر این به ترویج فرهنگ عاشورایی کمک بسیاری می کند و اثرات تربیتی مناسبی برای کوکان و نوجوانان بر جای می گذارد.

مشایخی تصریح کرد: این مراسم از ساعت 9/30 لغایت 12 صبح روز سه شنبه 21 آبان ماه مصادف با هشتم محرم  از ابتدای بازار سرپوشیده اراک به سمت میدان ارک برگزار می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon