ورود رئیس شورا به کمیته مطالعات انتقال پایتخت/گودبرداری غیرمجاز در منطقه ۲


ورود رئیس شورا به کمیته مطالعات انتقال پایتخت/گودبرداری غیرمجاز در منطقه 2

خبرگزاری تسنیم: اعضای شورای اسلامی شهر تهران درجلسه امروز موضوعات مختلفی را از جمله ترکیب اعضای کمیته انتقال پایتخت، گودبرداری غیر مجاز در منطقه ۲، عدم اجرای مصوبه خرید املاک اطراف دانشگاه بعد از ۲۰ سال مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران موضوعات مختلفی را از جمله ترکیب اعضای کمیته انتقال پایتخت، گودبرداری غیر مجاز در منطقه 2، عدم اجرای مصوبه خرید املاک اطراف دانشگاه بعد از 20 سال مطرح کردند.

مهدی چمران عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اعلام پیگیری‌های شورای عالی استان‌ها در مورد حضور یک عضو در کمیته مطالعات انتقال پایتخت، گفت: به عنوان اولین اقدام شورای عالی استان‌ها تلاش کرد تا در کمیته مطالعات انتقال پایتخت نماینده‌ای از شورای شهر تهران حضور داشته باشد.

وی افزود: در کمیته مطالعات انتقال پایتخت هیچ اثری از شهر تهران و مسئولان آن نبود و تلاش شد تا از طریق پیگیری‌های شورای عالی استان‌ها، رئیس شورای شهر تهران به عنوان نماینده و یک عضو در این کمیته حضور داشته باشد و از این پس جلسات با حضور رئیس شورای شهر تهران برگزار خواهد شد البته تلاش می‌کنیم تا در دوره جدید، مصوبات شورای عالی استان‌ها اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

قبل از اظهارات مهدی چمران،‌ احمد مسجدجامعی انتخاب وی را به عنوان ریاست مجدد دوره چهارم شورای عالی استان‌ها تبریک گفت.

تاکید بر واگذاری مدیریت "سوله‌های بحران" به سازمان مدیریت بحران

همچنین اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورا  در تذکری در خصوص سوله‌های مدیریت بحران ضمن تشکر از شهرداری تهران بابت احداث 102 پایگاه مدیریت بحران در شهر تهران افزود: بهره‌گیری از این پایگاه‌ها برای استفاده از مواقع بحرانی باید در اولویت کار این پایگاه‌ها در شهر تهران قرار بگیرد متاسفانه بخشی از این پایگاه‌ها مدیریتش از سازمان مدیریت بحران گرفته و به سازمان ورزشی شهرداری تهران محول شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه پانصد و شصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران در دوره سوم، اختیار این پایگاه‌ها باید به سازمان مدیریت بحران واگذار شود که امیدواریم این مصوبه هرچه زودتر عملیاتی شود و این پایگاه‌ها تحت سرپرستی سازمان مدیریت بحران قرار بگیرد.

وی افزود:‌ باید دستورالعمل استفاده از ساعات بیکاری و بهره‌گیری از این پایگاه‌ها برای ورزش بانوان هرچه زودتر به شورای شهر تهران ارائه شود.

دانشگاه تهران می توانست قطب علمی ارزشمندی در جهان شود

اسماعیل دوستی نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل  عضو شورای شهر تهران نیز در جریان جلسه امروز طی تذکری نسبت به وضعیت فعلی دانشگاه تهران و تملک زمین‌های اطراف آن گفت: دولت 20 سال قبل مصوبه‌ای را در مورد آزادسازی زمین‌های اطراف دانشگاه تهران در خیابان کارگر، وصال شیرازی، انقلاب اسلامی و بلوار کشاورز داشته است اما این مصوبه تاکنون اجرایی نشده و تنها 30 درصد از زمین‌های اطراف دانشگاه تهران آزاد شده است.

دوستی اضافه کرد: این 30 درصد آزاد شده نیز در شرایط بسیار نگران کننده‌ای قرار دارد و زمین‌هایی است که فقط ملک را واگذار کرده‌اند و مابقی تخریب و تبدیل به آشغال‌دانی شده که شرایط اجتماعی ناگواری را برای مردم این محلات فراهم کرده است.

وی به صورت صریح گفت: من به وزیر علوم، ‌رئیس دانشگاه تهران و شخص شهردار تهران تذکر می‌دهم چرا که وضعیت دانشگاه تهران را در این شرایط نگران کننده باقی گذاشته‌اند.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: اگر در این 20 سال حداقل برای هر سال 500 میلیارد تومان اختصاص داده بودند تا این زمین‌ها آزاد سازی شوند در حال حاضر شاهد شکل گیری یک قطب علمی ارزشمندتر در این فضا بودیم.

گودبرداری کنار بوستان پلیس تهران بدون مجوز است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در چهل و یکمین جلسه شورا در تذکری نسبت به گودبرداری کنار بوستان پلیس تهران در نزدیکی میدان سرو اعتراض کرد.

بر اساس این گزارش؛ ‌احمد حکیمی پور نایب رییس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در خصوص این گودبرداری گفت: این پروژه در منطقه دو تهران انجام شده است و با توجه به تذکری که به شهردار منطقه داده شده و دستور رئیس شورای شهر تهران در دوره سوم مبنی بر اینکه کاربری این پروژه پارک و فضای سبز بوده است، اما هنوز کار متوقف نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در هنگام انجام عملیات گودبرداری در این پروژه لوله‌های آب دچار ترکیدگی شده‌ است و بعد بدون اخذ هیچگونه مجوزی محل لوله‌های آب تغییر داده شده است، افزود: این پروژه هیچ تابلوی معرفی ندارد و عملا بدون پروانه انجام شده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد:‌ در مورد این پروژه نیز معاونت نظارت شورا  پیگیری‌هایی انجام دادند و چندین بار از سوی اعضای شورای شهر تاکید شده است که به هیچ عنوان نباید به پارک کنار این پروژه آسیبی وارد شود.

وی تاکید کرد: نباید به بهانه مقدسات و باورهای مردم چنین کارهایی در شهر تهران انجام شود. شهردار منطقه نسبت به این پروژه ابراز بی‌اطلاعی می‌کند و اهالی محل هم چندین بار طی نامه‌های مختلف اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

حکیمی پور اظهار کرد:‌ تهران به یک شهر بی‌دفاع تبدیل شده که به هر بهانه‌ای به فضاهای عمومی آن تعدی می‌شود. در روز روشن و جلوی دید مردم چنین گودبرداری‌هایی انجام می‌شود و به تذکرات شورای شهر تهران هم هیچ توجهی نمی‌شود.

در ادامه احمد مسجد جامعی، رئیس شورای شهر تهران در خصوص این مسئله گفت:‌ اینکه شهردار منطقه دو از این منطقه اطلاعی ندارد موضوع عجیبی است که باید پیگیری شود.

وی خطاب به جدیدی، نایب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شهر تهران گفت: باید این موضوع را پیگیری کنیم و در مورد آن گزارشی به شورای شهر تهران ارائه شود.

سن سرطان در ایران به زیر 30 سال رسیده است

محمد سالاری در چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور ضمن تبریک دهه فجر و ایام یوم الله 22 بهمن، گفت: امام راحل(ره) پیام آور آزادی خواهی برای مردمی بود که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی طرحی نو را درانداختند.

وی افزود: امام راحل تاکید بسیاری از ابتدا بر نقش مردم در امور کشور داشتند و امروز تشکیل نهاد شوراها یادگار آن امام است.

وی با بیان اینکه به عنوان نمایندگان مردم پایتخت وظیفه اداره این کلان شهر را به عهده داریم، افزود: یقینا ساختن پایتختی که نفس کشیدن در آن لذت بخش و امید آفرین و معماری‌اش نمادی از هویت اسلامی ایرانی باشد، مهمترین وظیفه مجموعه مدیریت شهری است و این امکانپذیر نیست مگر با تفاهم و همدلی مجموعه مدیریت شهری به همراه تعامل با سایر حوزه‌ها از جمله دولت در قالب یک مدیریت یکپارچه شهری که امیدواریم محقق شود.

سالاری ادامه داد: 6 ماه از شروع به کار شورای چهارم گذشته است و شاهد شورایی متفاوت با دوره‌های قبل هستیم به طوری که با وجود طیف‌های سیاسی مختلف کشور در این شورا با وزن نسبتا برابر مدیریتی نوین و برگرفته از تجربیات تلخ و شیرین گذشته به وجود آمده است.

وی افزود: از ریاست شورا تقاضا دارم تا ضمن مدیریت جلسات شورا تلاش عمده خود را در جهت تداوم این تعامل چند سویه با دولت و مجلس همچون گذشته معطوف داشته و از فرصت پیش آمده به بهترین نحو ممکن جهت تحقق مدیریت یکپارچه شهری بهره ببرد.

وی با اشاره به دیدار اعضای شورای شهر تهران با مقام معظم رهبری گفت: دو محور مهم آلودگی هوا و صیانت از محیط زیست در دیدار با ایشان مطرح شد و مورد تاکید معظم له قرار گرفت.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران تاکید کرد: تهران در سال فقط سه روز هوای پاک دارد بر همین اساس مجلس با تکاپو برای جابجایی پایتخت و اصرار برای اتخاذ راهبردی همه جانبه توسط دولت تلاش کرده است.

وی در خصوص آمار فوت ناشی از آلودگی هوای تهران گفت: سالانه حدود 2800 تا 3000 نفر در تهران جان خود را به این علت از دست می‌دهند و آژانس بین المللی تحقیقات سرطان هم اعلام کرده است که آلودگی هوا مهمترین عامل سرطان‌زا است و متاسفانه روزانه در تهران هشت نفر به دلیل آلودگی هوا فوت می‌کنند.

سالاری تاکید کرد: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، کشور ایران بالاترین میزان شیوع سرطان را در خاورمیانه دارد و سن سرطان در این کشور به زیر 30 سال رسیده است.

وی افزود: وظیفه ما به عنوان نمایندگان شورای شهر تهران و با توجه به تحقق یکی از راهبردهای مهم 17 گانه طرح جامع تهران مبنی بر ساماندهی سیما و منظر شهرسازی ایرانی اسلامی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری است، چرا که در مدیریت شهری گذشته کارنامه قابل قبولی در جهت تحقق این راهبرد مهم دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon