فعالیت ۱۰۰ پایگاه سنجش بینایی تحت نظارت بهزستی قزوین


فعالیت 100 پایگاه سنجش بینایی تحت نظارت بهزستی قزوین

خبرگزاری تسنیم: مسئول اجرای طرح تنبلی چشم در بهزیستی قزوین گفت: حدود ۱۰۰ پایگاه سنجش بینایی در سطح استان برای اطمینان از سلامت چشمان کودکان ۳تا۶سال فعالیت می‌کنند.

مهری گل پرور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار کرد: طرح کشوری تنبلی چشم که از سال 79 آغاز شده، آبان ماه هر سال تا اواسط آذر در مهدهای کودک سطح استان قزوین نیز اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح که مربوط به سلامت بینایی افراد جامعه است، از سه سال پیش به صورت برنامه در 8 پایگاه ثابت سطح شهر اجرا می شود.

مسئول اجرای طرح تنبلی چشم در بهزیستی قزوین تصریح کرد: در این طرح مراکزی مانند دانشگاه علوم پزشکی در بحث درمان،شهرداری به صورت نصب بنر و اطلاع رسانی و صداوسیما نیز به صورت تبلیغات و اطلاع رسانی به عموم مردم وهمچنین دهیاری‌ها در روستاها همکاری کردند.

وی افزود: در این طرح 3 گروه فعالیت دارند که گروه اول آن مربیان مهدکودک‌ها هستند که با غرباگری، سالم بودن چشمان کودکان را تشخیص می‌دهند، گروه دوم بینای سنج‌ها هستند که با هزینه کمتر کودکان مبتلا به تنبلی چشم را تحت نظر قرار می‌دهند گروه سوم پزشک‌ها هستند که درمان کودکانی که عیوب انکساری ومشکلات چشمی دارند را به صورت رایگان به عهده می‌گیرند.

گل پرور تصریح کرد: حدود 56000 کودک 3تا 6سال در سطح استان وجود دارد که  امسال 52000 کودک با دو روش ایچارد و دستگاه غربالگری  تحت معاینه قرار گرفتند.

وی گفت: چند گروه سیار برای روستاهای صعب العبور در سطح شهرستان در نظر گرفته شده وامسال حدود 250 کودک مبتلا به تنبلی چشم در این روستا‌ها مشخص شده که به بینای سنج ارجاع داده شدند.

مسئول اجرای طرح تنبلی چشم در بهزیستی قزوین خاطر‌نشان کرد: این طرح در حال حاضر به اتمام رسیده اما خانواده‌ها می‌توانند تا پایان سال به پایگاه‌های ثابت مراجعه کرده و از سلامت چشمان کودکان خود اطمینان پیدا کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon