بلوغ سیاسی اجتماعی زنان از محورهای تضمین اقتصاد مقاومتی است


بلوغ سیاسی اجتماعی زنان از محورهای تضمین اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری تسنیم: مشاور امور زنان استاندار مرکزی گفت: بلوغ و نشاط سیاسی اجتماعی زنان یکی از محورهای مهم جهت دهی و تضمین برنامه های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، زهرا فرجی با اشاره به ویژگی های اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از مطالبات به حق مقام معظم رهبری است و در سایه حضور هوشمندانه و برنامه های هدفمند همه لایه های اجتماعیبه دست می آید.

وی افزود: هفته زن و خانواده فرصتی طلایی است تا نگاه واقع بینانه به کرامت انسانی و عدالت اجتماعی، نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی، مشارکت آگاهانه زنان در تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف، تقویت مسئولیت های اجتماعی و خودباروی زنان ارزیابی شود.

مشاور امور زنان استاندار مرکزی با اشاره به اینکه زنان رکن اساسی برنامه های اقتصاد مقاومتی و هدفمند کردن یارانه ها هستند گفت: زنان نیمی از جمعیت فعال جامعه را تشکیل می دهند که متناسب با جایگاه تربیتی و مدیریتی که در خانواده دارند می توانند هدایت گر رفتاری و فکری در تحقق و تسهیل برنامه های دولت تدبیر و امید در اقتصاد مقاومتی و هدفمند کردن یارانه ها باشند.

فرجی تصریح کرد: یکی از محورهای مهم این دو برنامه حیاتی دولت تکیه بر اصلاح رفتارهای مصرف گرا و مشارکت در پیشبرد امور است که زنان فرهیخته و آگاه در هر دو موضوع می توانند نقش آفرینی داشته باشند.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن هفته بزرگداشت مقام زن و مادر که30 فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه عمده برنامه ها بر فرهنگ سازی و آگاهی رسانی به زنان تنظیم شده و این قشر به عنوان یک سرمایه فکری و اجرایی و سفیران اصلاح رفتار ارزش گذاری شده است.

مشاور امور زنان استاندار مرکزی با اشاره به نقش زنان در حفظ بنیان خانواده گفت: زنان به عنوان مظهر ایجاد آرامش و مودت در خانواده نقش عمده‌اى درحفظ بنیان خانواده و ارتقا سطح و رشد و پویایى افراد در جامعه ایفا مى‌کنند.

فرجی تصریح کرد: لازمه‌ بقا جامعه‌ اسلامی آن‌ است که زنان و مردان مؤمن با بهره گیری از بزرگ‌ بانوی اسلام به تربیت نسلی صالح، متعهد، عالم و آگاه همت گمارند.

وی افزود: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه نقش مهمی در تربیت نسل آینده و شکوفایی استعدادهای خانواده و کار ویژه های اجتماعی آن دارند.

مشاور امور زنان استاندار مرکزی با اشاره به ضرورت گرامیداشت مقام زن و روز مادر گفت: بزرگداشت مقام زن و روز مادر، یادآور جایگاه رفیع و والای زن درتفکر الهی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شکوه وعظمت زنان فرهیخته‌ای است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین و فضای آسمانی نظام تعلیم وتربیت، زیباترین جلوه های عشق وایثار را به تصویر کشیده‌اند.

فرجی تصریح کرد: اجرای برنامه های هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر نقش بسزایی در تبیین هر چه بیشتر نقش بانوان در توسعه همه جانبه جامعه دارد.

وی افزود: تاریخ اسلام و حضور توانمند زنان در جامعه امروز، نشانگر آن است که زنان می‌توانند مراحل کمال و مدارج علمی و معنوی را بپیمایند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon