خودباوری مهمترین مشخصه رشد سیاسی ملت ایران است

خودباوری مهمترین مشخصه رشد سیاسی ملت ایران است

خبرگزاری تسنیم: مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: شاخصه پیشرفت ملت ایران خودباوری و تکیه بر اعتقادات اصیل اسلامی برای مبارزه با تهدیدات فرهنگی دشمن است.

حجت الاسلام محمد خانبابایی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد توجهی به باورهای بومی خود نکرده و منتظر نشان دادن راه توسط بیگانه اند در حالی که کشورمان از لحاظ منابع دینی بسیار غنی بوده و از لحاظ ساختاری مشکلی ندارد.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: اگر تنها به باورهای دینی خود تکیه کرده و به خودباوری برسیم، به پیشرفت قابل توجهی نائل می آییم پس تا زمانی که خود را باور نکرده و به این نکته مهم نرسیم که عمل به دستورات دینی و اصلاح سبک زندگی مولفه مهمی است نمی توان با تهدیدات فرهنگی دشمن مواجه شد.

خانبابایی افزود: مقام معظم رهبری به طور مکرر به مسئله تهاجم و شبیخون فرهنگی اشاره کرده و تاکید فرموده اند اما متاسفانه برخی مدیران در حد شعار به این نکته توجه کرده و با کاغذ بازی و بروکراسی اداری صورت مسئله را پاک کردند و در نتیجه آن مشکلاتی به بار آمد.

وی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری یکی از بزرگترین تهدیدات فرهنگی دشمن را تهدید نسل و جمعیت برشمردند بنابراین با این اوضاع کاهش رشد جمعیت در آینده نزدیک دچار چالش و آسیب می شویم.

خانبابایی در تشریح مهمترین تغییرات فرهنگی جامعه اظهار کرد: پس از مبحث خودباوری و تغییر سبک زندگی که همه باید به آن توجه کنند باید بدانیم که اهل بیت(ع) برای همه ما به عنوان الگو محسوب می شوند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: نهادهای فرهنگی باید برای جلوگیری از ضربه زدن به مبانی دینی، دستورالعمل صادر کرده و تغییراتی اعمال کنند که دچار تهدید فرهنگی نشویم.

انتهای پیام/
 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon