خاطراتی از شاهد فاجعه مدرسه فیضیه در سال ۴۲ منتشر شد


خاطراتی از شاهد فاجعه مدرسه فیضیه در سال 42 منتشر شد

خبرگزاری تسنیم: خاطراتی از شاهد فاجعه مدرسه فیضیه, حجت‌الاسلام سید علاالدین هاشمی, عضو گروه اجرایی فرمان هشت ماده ای امام خمینی (ره) در سال ۴۲ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از مرکز خبر حوزه ، حجت‌الاسلام سید علاالدین هاشمی با اشاره به فاجعه مدرسه فیضیه در15 خرداد سال 42 اظهار کرد: بنده در قم و در منزلی که نزدیک منزل امام(ره) بود حضور داشتم از چند روز پیش اوضاع شهر نظامی شده بود و امام خمینی (ره) نیز که پس از چندین سخنرانی درباره موضوعاتی مانند مصونیت سیاسی نیروهای آمریکایی و غیره شدیداً تحت فشار بود، دست از مبارزه و افشاگری برنداشته بودند و شجاعانه به مجاهدت خویش ادامه می دادند.

عضو گروه اجرایی فرمان هشت ماده ای امام خمینی (ره) با اشاره به حضور کماندوها در سطح شهر قم و اطراف منزل امام، خاطرنشان کرد: در 15 خرداد، طلاب و روحانیون به طور وحشیانه مورد حمله قرار گرفتند که بسیار تأسف آور بود.

وی افزود: بنده همراه با یکی از اقوام در مدرسه فیضیه بودیم که حمله ورشدند، برخی طلاب را  از پشت بام به رودخانه انداختند، ولی ما از طریق پشت بام مسجد مدرسه عالی  دارالشفا، از دست مزدوران رژیم فرار کردیم.

متولی و بنیانگذار مدرسه علمیه باقرالعلوم سرپل امامزاده معصوم (ع)گفت: مأموران عده‌ای را به‌زور مجبور به گفتن جاوید شاه می‌کردند که این عده برای این که گناهی مرتکب نشده باشند آیه «مَنْ کَفَرَ بِاللَّهِ مِنْ بَعْدِ إیمانِهِ إِلاَّ مَنْ أُکْرِهَ وَقَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالْإیمانِ وَلکِنْ مَنْ شَرَحَ بِالْکُفْرِ صَدْراً فَعَلَیْهِمْ غَضَبٌ مِنَ اللَّهِ وَلَهُمْ عَذابٌ عَظیمٌ (النحل، 106). تلاوت می کردند و سپس شعار می دادند.

وی  15 خرداد را نوعی انفجار در زمینه مبارزه با شاه دانست و گفت: پس از این واقعه و کشتار وحشیانه طلاب و روحانیون و مردم، مبارزه وجه علنی یافت و از حالت زیرزمینی و پنهانی خارج شد.

حجت‌الاسلام هاشمی با جهشی خواندن قیام 15 خرداد سال 42 در حرکت ملت ایران گفت: در این روز، شاه نزد همه رسوا شد و صفوف مبارزاتی هر روز فشرده‌تر و محکم‌تر می شد.

وی افزود: درس بزرگ این واقعه این است که هرگاه استقلال، شأن، کیان و آبروی کشور و جامعه اسلامی در خطر باشد باید دست به کار شد، لذا قیام 15 خرداد صرفاً منحصر به یک شخصیتی به نام امام خمینی (ره) نبود، بلکه نهضتی بود فراگیر برای مبارزه با ظلم و ستم.

متولی مدرسه علمیه باقرالعلوم در پایان با اشاره به درس‌های فراوان 15 خرداد گفت: همچنان که امام (ره) تاکید کردند، باید 15 خرداد را همیشه زنده نگه داریم و تاریخ و پیام های آن را در طی سال و نه صرفاً در یک روز، مرور کنیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon