تشکیل ۳۵۰ پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در استان مرکزی


تشکیل 350 پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در استان مرکزی

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۳۵۰ پایگاه در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان در استان مرکزی تشکیل شده است.

سیف‌الله کریم‌زاده در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اینکه 350 پایگاه در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان در استان مرکزی تشکیل شده اظهار کرد: باید با برنامه ریزی مناسب ودقیق به جذب جوانان اقدام کرده و درشکوفایی استعدادهای این قشر تلاش  کنیم.

وی افزود: استعدادیابی و مهارت آموزی یکی از مهم ترین برنامه هایی است که می توان اوقات فراغت را به فراغتی پرسود و با ارزش تبدیل کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: باید از فرصت ها به درستی استفاده و برنامه های مناسبی برای دانش آموزان در نظر گرفته شود چرا که عدم توجه به این مهم می تواند آسیب زا باشد.

کریم زاده با تاکید بر شناخت نیازهای دانش آموزان گفت: مجریان طرح اوقات فراغت باید با نیاز سنجی به اجرای برنامه برای دانش آموزان بپردازند چرا که این برنامه ها باید مستمر بوده و فقط به ایام تابستان ختم نشود.

وی افزود: امسال با آغاز فصل تابستان 40 هزار دانش آموز دختر و پسر این استان در طرح غنی سازی اوقات فراغت شرکت می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 26 هزار نفر از کلاس های طرح اوقات فراغت بهره مند شدند و از این تعداد 12 هزار و 563 دانش آموز دختر و 14 هزار و 173 دانش آموز پسر بودند که در طرح های اوقات فراغت آموزش و پرورش استان مرکزی شرکت داشتند.

کریم زاده دوران جوانی را زمان شکوفائی و رشد افراد دانست و گفت: اوقات فراغت بهترین زمان برای پرورش افکار و اندیشه های جوانان است چرا که به دلیل فراغت و آسایش انسان بسیاری از اختراعات، ابتکارات و نوآوری در این اوقات حاصل می‌شود.

وی افزود: امروزه و در کشورهای پیشرفته دنیا برنامه های خاصی برای اوقات فراغت جوانان در نظر گرفته شده و سعی می کنند تا این اوقات را به خوبی با برنامه های متنوع پوشش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: بحث اوقات فراغت بحث مهمی است که اگر از سوی مسئولین امر جدی گرفته نشود می تواند عواقب خطرناکی برای نوجوانان و جوانان ما به همراه داشته باشد.

کریم زاده افزود: بنابراین در کشور و استان ما نیز باید برنامه های متنوع و خوبی برای اوقات فراغت جوانان تهیه و شرایطی فراهم شود تا آنان به خوبی تحت آموزش و برنامه های نشاط آور و سودمند قرار گیرند.

انتهای پیام/ ب

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon