افتتاح ۲۵ طرح عمرانی و تولیدی همزمان با هفته جهادکشاورزی در گیلان


افتتاح 25 طرح عمرانی و تولیدی همزمان با هفته جهادکشاورزی در گیلان

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه ۲۵ طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی در هفته جهادکشاورزی در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: از این تعداد ۱۱ پروژه عمرانی و ۱۴ طرح تولیدی و خدماتی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علیرضا شعبان‌نژاد ظهر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی با شعار« مدیریت جهادی و امنیت غذایی» در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی گیلان، اظهار کرد: 21 تا 17 خردادماه هفته جهاد کشاورزی است و در این هفته 25 طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: از این تعداد 11 طرح در زمینه عمرانی، تجهیز و نوسازی اراضی، احداث بند انحرافی، شبکه آبیاری انحرافی، حفر و احداث چاه عمیق، انتقال آب از لوله به مزارع، تعمیق و بازسازی شبکه آبیاری  و احداث ایستگاه پمپاژ است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه برای این تعداد پروژه 16 هزار و 335 میلیون ریال هزینه شده است، گفت: 19 روستا و یک‌هزار و 431 خانوار از افتتاح این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

افتتاح 14 طرح تولیدی و خدماتی در گیلان

 شعبان‌نژاد با اشاره به افتتاح 14 طرح تولیدی و خدماتی در هفته جهادکشاورزی در استان، تصریح کرد: این طرح‌ها در زمینه پرورش قارچ خوراکی دکمه‌ای و بسته‌بندی، احداث مرغداری گوشتی، سیستم آبیاری تحت فشار، دامداری صنعتی، اصلاح ساختار کارخانه‌های شالیکوبی و پرورش مرغ گوشتی است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح‌ها یکصد و 16 هزار و 550 میلیون ریال هزینه شده که برای 19 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند.

کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی در گیلان است

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی در گیلان است، گفت: جای جای استان برای کشاوری ظرفیت دارد و خاک مناسب و پشتکار مردم از مهمترین ظرفیت‌های این بخش است.

شعبان‌نژاد افزود: دسترسی آسان به بزرگترین بازار خاورمیانه که در تهران قرار دارد و بازار پسندی محصولات کشاورزی گیلان سبب می‌شود تا توسعه کشاورزی در استان مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

کشت محصولات مختلف در 430 هزار هکتار از اراضی گیلان

وی با بیان اینکه 430 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان زیر کشت محصولات مختلف می‌رود، اظهار کرد: میزان تولید سالانه محصولات کشاورزی در استان 2.5 میلیون تن است که براساس بررسی انجام شده  با یک حرکت منسجم وعلمی می‌توان تولید را با اجرای برنامه چند ساله در استان افزایش داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی گیلان نسبت به سایر استان‌ها سالم‌تر است، گفت: این مهم براساس آزمایشات مختلف که توسط علوم پزشکی و مراجع مرتبط انجام شده بیان می‌شود و شایعه‌هایی که درباره سلامت محصولات کشاورزی به ویژه برنج مطرح می‌شود قابل قبول نیست.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon