شعر انتظار بعد از انقلاب اسلامی دچار تحول شد

شعر انتظار بعد از انقلاب اسلامی دچار تحول شد

خبرگزاری تسنیم: یک شاعر و محقق برجسته انقلاب گفت: شعر انتظار در واقع شعر انقلاب مهدوی است که بعد از وقوع انقلاب اسلامی در ایران دچار تحول اساسی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مصطفی محدثی خراسانی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در تلقی کلی شعرهایی که با فلسفه انتظار و منجی سروده می‌شود در طبقه بندی شعر انتظار قرار می‌گیرد اظهار کرد: این شعر در سال‌های بعد از انقلاب به دلیل بینش و نگاهی که امام و انقلاب فراروی هنر و ادبیات گشودند، دچار تحول شد و ما امروز شاهد یک فصل پر بار چه از لحاظ کمی و چه از نظر کیفی در این حوزه هستیم.

این نویسنده و پژوهشگر تاکید کرد: این تحول بر نوع نگاه شاعر به مقوله انتظار نیز تاثیر گذاشته است، شعر انتظار واگویه‌های شخصی شاعر است، شاعر با بیان ایده‌ها و آرزوهایی خود که با آمدن منجی محقق می‌شود ارادت خود را به امام عصر بیان می‌کند.

نویسنده کتاب هزار مرتبه خورشید، خاطرنشان کرد: شعر انتظار در واقع شعر انقلاب مهدوی است و خود فرد منتظر هم در انتظاری که در این شعر مطرح می‌شود سهم دارد و با اعمال خود می‌تواند نشان دهد که منتظر ظهور است.

وی تصریح کرد: انتظار شاعر برای ظهور منجی شعر انتظار را پویا کرده است.

سردبیر فصل نامه شعر با اشاره به اینکه شعر به عنوان یک عامل حرکت آفرین همانطور که نقش خود را در انقلاب و اتفاقات بعد از آن به خوبی ایفا کرد در ظهور هم می‌تواند مفید و تاثیرگذار باشد، افزود: شاعر با تکیه به ذهن خلاق خود و انتظاری که برای ظهور می کشد می‌تواند در این عرصه تاثیرگذار باشد.

عضو شورای عالی شعر صدا و سیما برگزاری کنگره‌های شعر را در ایجاد شور سرودن در بین شاعران موثر دانست و افزود: این کنگره‌ها بهانه‌ای برای سرودن شعرهایی با محوریت موضوعی خاص است.

محدثی خراسانی افزود: اگر کنگره شعر انتظار و مهدویت با اهداف مدون و کارشناسی شده به دنبال پیدا کردن خالی گاه‌های شعر مهدوی باشد، می‌تواند مفید تر و مشکل گشاتر باشد.

کنگره شعر مهدویت و انتظار با حضور شاعران برجسته خراسان و کشوری در پنجشنبه بیست و سوم خردادماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon